19. februar 2024 15:11

Međunarodni sajam turizma: Učestvuje više od 400 izlagača iz 27 zemalja, svečano otvaranje 21. februara

Izvor: TANJUG

podeli vest

Međunarodni sajam turizma: Učestvuje više od 400 izlagača iz 27 zemalja, svečano otvaranje 21. februara

Foto: TANJUG/SAVA RADOVANOVIĆ

BEOGRAD - Beogradski sajam popunio je svoje kapacitete u halama 1, 1A i 4, a više od 100 profesionalnih kupaca zakazalo je više od 500 poslovnih sastanaka povodom predstojećeg 45. Međunarodnog sajma turizma i 19. Međunarodnog sajam hotelsko-ugostiteljske opreme - Horeka, koji će se održati od 22. do 25. februara i koji će okupiti oko 400 izlagača iz više od 27 zemalja.

Zemlja partner je Grčka, a sajam će, 21. februara u 18 časova, svečano otvoriti predsednik Srbije Aleksandar Vučić i grčka ministarka turizma Olga Kefalogiani.

Koordinator 45. Međunarodnog sajam turizma Dragan Zečević izjavio je danas da će partnerstvo Srbije i Grčke doprineti daljem unapređenju turističkog prometa između dve zemlje.

"Posebno imajući u vidu da je broj grčkih turista u Srbiji u stalnom porastu, kao i da je za građani naše zemlje koji putuju u inostranstvo, grčko tržište ubedljivo najtraženije", rekao je Zečević.

Naglasio je da svake godine u Grčkoj boravi oko milion turista iz Srbije, najviše u severnom delu te zemlje.

"Od ukupnog broja ljudi koji letuju preko turističkih agencija, njih 70 odsto odmor provede u Grčkoj", kazao je Zečević.

Kako je naveo, više od 100 profesionalnih kupaca zakazalo je više od 500 poslovnih sastanka putem B2B portala.

"Taj segment poslovnog dela ovog sajma je jako bitan i za nas i za izlagače. U hali 4 biće veliki broj kolega iz lokalnih turističkih organizacija", istakao je Zečević naglasivši da je Srbija kao destinacija posebno zanimljiva u protekle dve godine.

Državni sekretar u Ministarstvu turizma i omladine Uroš Kandić rekao je da sajam dolazi u vreme sjajnih rezultata, koje je domaći turizma postigao prethodne godine.

"Mi smo po prvi put imali veći broj stranih gostiju od domaćih, rast je bio za petinu u odnosu na 2022. godinu. Malo koja zemlja može time da se pohvali. Ja ću vas podsetiti da po rezultatima Svetske turističke organizacije Srbija ima najveće prihode od turizma u prošloj godini, u odnosu na pretpandemijsku godinu. Dakle, porast je od 79 odsto i po tom kriterijumu smo lideri u svetu", kazao je Kandić ,

Kako je naveo, od 1. januara do polovine februara naša zemlja je ponovo zabeležila rast broja turista, kojih je za tri do četiri odsto više nego protekle godine.

Kandić je istakao da očekuje da se broj izlagača približi cifri od 500, kao i da ovogodišnji sajam turizma smatra najznačajnijom manifestacijiom koju će Srbija prirediti ovog meseca.

Direktor Nacionalne turističke organizacije Grčke (G.N.T.O.) kancelarije u Srbiji George Kakoutis istakao je da je izuzetno zadovoljan što je Grčka broj jedan za srpske turiste.

"Područja kao što su severna Grčka, sa Halkidikijem i Tasosom spadaju među omiljena odredišta Srba u našoj zemlji. Pored tih, srpski turisti su počeli da se interesuju i za manje popularne destinacije kao što su Trakija i Peloponez", kazao je Kakoutis.

On je naglasio da sve više Grka bira Beograd, kao destinaciju koja pruža obližnji gradski odmor prepun kulturnih događaja.

"Pored Beograda, Grci posećuju Novi Sad, poznata skijališta kao što je Kopaonik, ali i Nacionalni park Fruška gora", istakao je Kakoutis i dodao da je saradnja na organizaciji ovog sajma povod za još jače povezivanje dva naroda.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je da njena organizacija nastupa na sajmu od samog početka, kao i da će oni ovaj put prikazati nove tehnologije koje se koriste u turizmu.

"Mi ovaj sajam vidimo kao priliku da se na prvom mestu predstavimo domaćim turistima, koji čine negde oko 60 odsto svih noćenja u Srbiji, ali i inostranim partnerima koji su izlagači na ovom sajmu, kako bismo kroz sastanke i neke nove kontakte, ali i osvežavanje nekih starih kontakata pomogli da u njihovim programima bude još više Srbije i da ona bude još traženija u zemljama iz kojih oni dolaze", kazala je Labović.

Labović je istakla da će oni pre svega promovisati aktivni odmor i boravak u prirodi, kao i da žele da, sa svojih pet izlagača, predstave Srbiju kao jednu zemlju bogatog kulturnog nasleđa.

"Negde oko 60 procenata svih turista koji dođe u Srbiju izdvoje upravno naše kulturno-istorijsko nasleđe kao jedan od razloga dolaska u Srbiju", rekla je Labović.

Među izlagačima Turističke organizacije Srbije su Ministarstvo turizma i omladine, Skijališta Srbije, Zavod za zaštitu prirode, Prirodnjački centar Svilajnac i Agencija za bezbednost saobraćaja.

Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović izrazio je zadovoljstvo što Beograd ponovo ima atrakciju, kakva je izložba EXPO 2027.

"Svi vi znate da kada imate nove atrakcije i nove stvari koje možete ponuditi potencijalnim gostima u promociji, da je tada uspeh zagarantovan, kao što je to slučaj bio sa Beogradom na vodi", rekao je Popović.

Kako je naveo, aktivnosti Beograda okrenute su ka inostranim turistima, s obzirom da 85 odsto turista koji posećuju Beograd čine stranci.

Popović je istakao da će potpisati protokol o promotivnoj saradnji između EXPO 2027 i njegove organizacije, kao i da će njihov štand vizuelno biti posevćen toj izložbi.

Dodao je da će sa predstavnicima turističke organizacije iz Izmira (Turska) imati nekoliko sastanaka.

"Mi smo krenuli s Istanbulom, a onda nastavili sa direktnim letom za Ankaru, a evo sad to nastavljamo sa Izmirom. Dakle, ispostavilo se da je to tržište još uvek pogodno za dalje širenje i pokušaj novih promocija. Što se Grčke tiče, Grci su uvek nama bili dragi gosti, i broj njihovih gostiju se posebno povećao nakon korone i prošle godine", kazao je Popović i dodao da će jedan deo promocije biti posvećen našem predstavljanju na kineskom tržištu.

Kako je naveo, Beograd je grad mnogih kultura i tu leži tajna njegovog "uspeha".

"Beograd je ceo region, ne samo Srbija, u malom i kao takav se predstavlja", zaključio je Popović.

Prvi put na Sajmu turizma nastupiće Kambodža, Ekvador, Sveta Lucija i Libija, a zemlje koje se vraćaju i ponovo će učestvovati su Indonezija, Kuba i Sao Tome i Principe.

U paviljonu Nacionalne turističke organizacije Grčke, biće prisutni izlagači iz cele zemlje, od regionalnih predstavnika, turističkih organizacija iz najpopularnijih grčkih destinacija do profesionalnih udruženja.

Srbija će svoje turističke adute predstaviti u hali četiri Beogradskog sajma kroz nastupe Turističke organizacije Srbije, Turističke organizacije Beograda, Turističke organizacije Vojvodine, kao i mnogobrojnih regionalnih i lokalnih turističkih organizacija iz svih delova Srbije.

Turistička organizacija Srbije predstaviće se pod sloganom "Srbija. Doživi!", a pored aktivnog odmora akcenat će biti na bogatstvu različitosti kroz promociju nove brošure pod nazivom "Uporište duhovnosti" i "Moj Dunav".

Nastup Turističke organizacije Beograda biće u znaku predstojeće izložbe EXPO 2027, kao i različitih manifestacija koje nude beogradske opštine.

Paralelno sa ovim sajmom, pod sloganom "Poslužite se", u halama 2A i 2C odvijaće se i 19. Međunarodni sajam ugostiteljske opreme "Horeka".

Ovaj sajam okupiće domaće i inostrane kompanije koje se bave proizvodnjom, distribucijom i prodajom hotelskog i ugostiteljskog nameštaja, opreme za kuhinje, restorana i barov, kao i novim trendovima poslovanja.

Radno vreme sajma biće od 22. do 24. februara od 10 do 19 časova, a u nedelju 25. februara od 10 do 18 časova.

Cena pojedinačne ulaznice je 500 dinara, a parkinga za automobile 200 dinara po satu.