6. april 2023 15:59

Šapić: Grad će podneti tužbe protiv odgovornih za štetne ugovore sa Kentkartom

Izvor: TANJUG

podeli vest

Šapić: Grad će podneti tužbe protiv odgovornih za štetne ugovore sa Kentkartom

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da će protiv turske kompanije "Kentkart" i osoba koja su sa tom firmom potpisale štetne ugovore po Grad Beograd 2011. i 2021. godine biti podnete krivične prijave, a tužilaštvo će utvrditi ko su ta lica, ali da on u to neće da ulazi.

Šapić je na konferenciji za novinare rekao da očekuje da će kompanija "Kentkart" podneti tužbu za raskid ugovora, a da će se Grad braniti, jer ni taj štetan ugovor po Grad nisu ispunili.

"Pojavilo se sada kako ćemo mi da plaćamo velike penale, mislim na Gradsku upravu i grad Beograd, u slučaju odluke suda jer smo raskinuli ugovor kada nismo imali pravo. Ja u to ne verujem i vreme će da pokaže i spreman sam da preuzmem svu odgovronost, zato što ćemo mi podneti tužbe protiv svih odgovornih i kod privatnog preduzetnika i kod svih odgovornih unutar grada Beograda od 2011. do 2021. godine, kada je potpisan taj drugi ugovor koji je još nepovoljniji", rekao je Šapić.

Istakao je da imaju dokaz da je ugovor od starta štetan, prvo finansijski, a zatim za građane.

Šapić je naglasio da Grad ni u jednom trenutku nije imao pristup podacima koji su prikupljani validatorima.

"Mi ne znamo koliko ljudi koristi javni prevoz, znamo samo onoliko koliko nam oni kažu. Mi ne znamo koji broj autobusa izlazi na ulice, pa smo onda to brojali ručno pre par meseci. Mi ne znamo koliko broj ljudi kupi kartu, jer sav novac prvo legne na njihov račun, a onda oni pošalju 92 odsto novca gradu, a zadrže osam odsto. Zar nije logičnije obratno, pa da mi njima uplatimo na račun", rekao je Šapić.

Dodao je da je 2011. godine potpisan ugovor sa istim ljudima koji danas vode "Kentkart".

"Nemojte da budete u zabludi da je "BUSPlus" različit od "Kentkarta", to su isti ljudi. Samo su se rebrendirali, isti je pravni naslednik i partneri iz Turske, ali suštinski to vode ljudi odavde", rekao je Šapić.

Ocenio je da je BUSPlus u jednom momentu navukao "veliki jed naroda, pa su želeli da mu promene ime".

"Ideja jeste bila da oni unaprede sistem javnog prevoza. I da se kroz proces, pre svega validacije, stekne realna slika. Kroz proces validacije, koji je u stvari ključ ovog sistema da se stekne što kvalitetnija slika i uvid o stanju javnog prevoza da bi kroz informacije koje se tu skupljaju oni mogli da unaprede prevoz, tj. Grad Beograd i pruže kvalitetnu uslugu Beograđanima", rekao je Šapić.

Kako je istakao, u okviru ugovora piše da je obaveza privatnog preduzetnika da konstantno ulaže i unapređuje sistem koji nakon deset godina prelazi u vlasništvo Grada Beograda.

"Nigde ne piše kako će i koliko da ulažu, već je samo to apstraktno napisano da se unapređuje sistem. Ovaj validator je, za početak, jako iskomplikovao život Beograđanima. Prvih par godina je trebalo desetak sekundi dok učita kartu. Dugo su gužve stvarane jer on nije automatski reagovao. A trebalo je da bude srce sistema koji obrađuje infrormacije na osnovu kojih bi unapređivali prevoz", rekao je Šapić.

Dodao je da nije poznato koliki je broj ljudi koje je sistem validirao između 2012-2022. godine jer je kompanija "Kentkart" bila vlasnik svih informacija.

"To je apsurd. Ovaj validator je prikupljao informacije od samo 30-40 odsto ljudi po procenama, a na kraju od nekih 25 odsto. Vi 13 godina naplaćujete čitav sistem na osnovu informacije koju prikuplja validator na osnovu 25 odsto ljudi", rekao je Šapić.

Ocenio je da je ceo sistem zasnivan na "laži", a da je validator zakomplikovao život građanima Beograda.

"Zbog koga su ljudi morali da ulaze na jedna vrata, a izlaze na druga. Gde su se stvarale gužve, a informacija koje je slao dalje je bila apsolutno beznačajna i nije ničemu služila jer je pokrivala samo 20-30 odsto ljudi. I čemu je onda koristi čitav sistem ako ste jedino imali informaciju preko validatora?", upitao je Šapić.

"Skoro smo im poslali upit zahtev za kodove njihovog softvera,a a oni nisu pristali da ga daju. Što znači da su samo oni imali pravo da znaju koliko ljudi uđe u autobuse, da znaju koliki broj linija ide. A oni su i dalje na 3G mreži na kojoj danas ni SMS ne možete da pošaljete," rekao je Šapić.