Više javno tužilaštvo u Pančevu: Uhapšena tri državljanina Kine osumnjičena za otmicu i silovanje
4. decembar 22:35
23. april 2025 16:42
podeli vest
Foto: Tanjug, video
BEOGRAD - Rukovodilac Odeljenja za autoputeve u JP "Putevi Srbije" Dragan Pavković izjavio je danas da će radovi na rehabilitaciji tri deonice na autpoutevima širom Srbije biti završeni do početka letnje sezone.
"Najaktuelnije trenutno što se izvodi u Srbiji od radova na autoputevima je rehabilitacija kolovoza na državnom putu A1 na deonici Beška-Kovilj-Novi Sad jug u dužini od devet kilometara, kao i na državnom putu A3 od petlje Dobanovci do naplatne stanice Šimanovci, u dužini od osam kilometara", kazao je Pavković za Tanjug i naglasio da je plan da radovi budu završeni do 1. jula.
Dodao je da su u toku radovi i na deonici od petlje Niš i do petlje Malča u dužini od 9,3 kilometara, koji će će biti brzo gotovi.
"Sad smo u završnoj fazi tih radova. Plan je da se do početka letnje sezone svi radovi koji se trenutno izvode i oni koji će se započeti narednih dana završe kako ne bi bilo zastoja ni gužvi na tim deonicama", rekao je on.
Dodao je da će biti i drugih radova poput sanacije zaštitnih i žičanih ograda pored puteva i zamene saobraćajne signalizacije.
Prema njegovim rečima, u planu je i sanacija udarnih rupa.
"Sve što je veće po obimu, što iziskuje veću izmenu u režimu saobraćaja, biće odloženo za jesen ili možda za proleće", objasnio je sagovornik Tanjuga.
Pavković podseća da u toku letnjih meseci do polovine septembra broj vozila na državnim putevima prvog reda bude u proseku tri puta veći i dodaje da na nekim deonicama dnevno prođe od 20.000 do 50.000 vozila.
"Trenutno na obilaznici oko Beograda, prosečan godišnji dnevni saobraćaj je 50.000 vozila", kazao je Pavković koji je dodao da se odluka o rehabilitaciji kolovoza donosi u zavisnosti od procenta oštećenosti.
On je rekao da za tehničko regulisanje saobraćaja za vreme radova izrađuje posebna projektna dokumentacija na koju Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdaje svoju saglasnost i rešenje.
"Nakon dobijanja rešenja, signalizacija se postavlja na deonici koja je predmet rehabilitacije i različiti su scenariji vođenja saobraćaja u tom periodu kada se vrši rehabilitacija. Ono što praktikujemo je da na prilazima na svim deonicama autoputeva bude obezbeđeno minimum dve saobraćajne trake", objasnio je Pavković.
Prema njegovim rečima, tokom izvođenja radova se povremeno stvaraju gužve, kao i da nije moguće izvoditi radove bez uticaja na saobraćaj.
"Ono što možda svima nama nekad nedostaje je malo više strpljenja jer smo svi bi svima bilo bolje. Svim ljudima koji su uključeni u postupak rehabilitacije i uređenja svakako svima njima je u korist da te radove završe što pre, da budu kvalitetno izvedeni i normalno da svi učesnici u saobraćaju dobiju jedan kvalitetan put, jedan kvalitetan kolovoz nakon završetka tih radova i da u tom vremenu što manje trpe", naglašava on.
Pavković je istakao da je normalno da dođe do zastoja i da je to pojava koja se dešava i na zapadu Evrope i u ostatku sveta.
"Nije to ništa novo i ima ga svuda u svetu. Trudimo se da toga bude što manje, a naravno da svi volimo i svima nam je lepo kad se vozimo novom deonicom, ali svaki drugi vozač pretpostavljam da će reći sad su našli baš da rade", rekao je on.
Kako je istakao, priroda poslova na asfaltu je onemogućava njihovo izvođenje od 1. aprila do 1. decembra, kao i da je moguće izvoditi ih i u martu ako su vremenske prilike povoljne.
Pavković je rekao da najveći uticaj na trajnost neke kolovozne konstrukcije na nekog puta imaju teška teretna vozila, odnosno vozila teža od 12 tona.
"To su poprečne ili podužne naprsline praćene ulegnućima, oštećenjem u vidu udarnih rupa, sve ono što može imati uticaj na bezbednost saobraćaja i na komfor učesnika u saobraćaju prilikom vožnje. Kada je put nov sve je lepo i sve je idealno, ali kada je put pri kraju svog eksplotacionog veka počinju rupe i naprsline", istakao je on.
Prema njegovim rečima, očekuje se da u normalnoj upotrebi u 12. godini upotrebe puta dođe do rehabilitacije, dok se u 20. godini očekuje rekonstrukcija.
"Rekonstrukcija pored zamene završnih slojeva podrazumeva i intervencije na sistemu za odvodnjavanje, sistemu zašitnih ograda i na sabraćajnoj signalizaciji", rekao je Pavković.
On je rekao da je kvalitet putne mreže u Srbiji značajno modernizovan, što omogućava i povećanje brzine kretanja i dolaska na odredište.
"Više to nisu putovanja koja traju četiri, pet ili šest sati, nego pričamo o putovanjima koja su se svela na dva do tri sata. Što se tiče kvaliteta samih puteva i njihovog poređenja sa putevima u okruženju u okolnim zemljama, za desetak godina smo mi doživeli poprilično veliku transformaciju u kvalitetu", poručio je Pavković.
4. decembar 22:35
4. decembar 22:04
4. decembar 21:06
4. decembar 20:39
4. decembar 16:00
4. decembar 15:37
4. decembar 15:12
4. decembar 15:09
5. decembar 00:12
4. decembar 23:11
4. decembar 21:32
4. decembar 23:56
4. decembar 21:58
4. decembar 20:52
4. decembar 11:56
4. decembar 22:05
4. decembar 20:23
4. decembar 16:19
4. decembar 14:26
4. decembar 13:45
4. decembar 08:10
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59
3. decembar 11:40
27. novembar 16:00
27. novembar 11:17