26. avgust 2025 10:43

Andreja Mladenović: Metro u Guangdžou koristi 3,2 milijarde putnika godišnje, važno iskustvo za Beograd

Izvor: TANJUG

podeli vest

Andreja Mladenović: Metro u Guangdžou koristi 3,2 milijarde putnika godišnje, važno iskustvo za Beograd

Foto: Tanjug/video

GUANGDŽO - Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović izjavio je danas da je metro u gradu Guangdžo jedan od najorganizovanijih i najfunkcionalnijih metroa u Kini i dodao da ga godišnje koristi više od 3,2 milijarde putnika, kao i da će njihovo iskustvo biti izuzetno značajno za gradnju metroa u Beogradu.

Mladenović je, nakon obilaska metroa u gradu Guangdžo, rekao za Tanjug da je imao priliku da vidi njihov operativni centar gde upravljaju sa 19 linija metroa, kao i da je saradnja sa tom kompanijom izuzetno značajna za projekat Beogradskog metroa.

"Oni su i operater i predstavnik grada koji upravlja metroom, a imaju i odeljenje za dizajn. Saradnja sa Guangdžo metroom traje preko godinu dana i njihovu stručnjaci su prisutni u Beogradu, zajedno sa kompanijom PowerChina, i rade na dizajnu naših stanica i tunela", dodao je on.

Kako je naveo, kompanija "Guangdžo metro" je dobar primer celoj Kini i dodao je da su prisutni u mnogo zemalja, a njihovo iskustvo će biti veoma značajno za Beograd.

Mladenović je naglasio da je grad Guangdžo pre 20 godina imao samo tri miliona stanovnika, a danas ima više od 20, tako da bi bez metroa, kako je rekao, život u ovom gradu bio gotovo nemoguć.

Kako je rekao, u fazi kada "Beogradski metro i voz" završava projektovanje metroa, iskustva ove kompanije su izuzetno važna u svim segmentima, a kontakti koji su zadobijeni tokom ove posete će mnogo značiti za dalji rad.

Mu Venćin iz tog grada rekla je Tanjugu da svakodnevno koristi metro, najviše liniju 3, 2 i 4, i da je metro veoma dobro prevozno sredstvo.

"Od stanice do stanice stiže se za dva do tri minuta, a za istu relaciju čak 20 minuta automobilom. Prevoz metroom štedi vreme, a i karte su jako povoljne što je bitno za nas studente", dodala je ona.

Čen Taic kaže da je stanica metroa poprilično velika i da korisnicima pruža osećaj modernog prostora.

"Danas smo u Guangdžou i mislim da je metro baš dobar, ima direktna linija od Guangdžoa do Fošana i vožnja traje oko 40minuta, lako se stiže", rekla je ona.

Kako kaže, karte su jeftine i učenici plaćaju samo pola cene. Lan Đilin rekla je Tanjugu da se metro kreće velikom brzinom i da je zbog toga najbolja opcija za svakodnevno korišćenje.

"To je prevozno sredstvo koje vrlo rado koristim", naglasila je ona.

Delegacija preduzeća "Beogradski metro i voz" je u zvaničnoj poseti Kini, u kojoj je obišla proizvodne pogone kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI - China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM - Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa. Ove mašine, poznate i kao "krtice", ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta.

Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa.

Ovaj segment posete Kini je značajan jer će se JKP "Beogradski metro i voz" upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta. Na kraju posete, delegacija je obišla i trening centar kompanije "Guangdžo metro".