Milica Đurđević Stamenkovski: U Banji Koviljači dodatni prostor za decu sa smetnjama u razvoju
6. decembar 15:39
17. oktobar 2025 13:33
podeli vest
Foto: Državna revizorska institucija
BEOGRAD - Ministarstvo turizma i omladine bi trebalo da unapredi upravljanje informacionim sistemom eTurista tako da obezbedi neophodan nivo pouzdanosti sistema i uredi odnos sa pružaocem usluga, pokazuje Izveštaj o reviziji svrsishodnosti poslovanja Informacionog sistema "eTurista" koji je objavila Državna revizorska institucija (DRI).
Revizijom je utvrđeno da su se, u dosadašnjem korišćenju sistema, pojavili problemi koji se odnose na neadekvatnu IT struktura u ministarstvu, nepostojanje svih neophodnih procedura koje se odnose na informacionu bezbednost, nepostojanje ugovornog odnosa između ministarstva i pružaoca usluge, saopštila je DRI.
Utvrđeno je i to da, kako je navedeno, nije obezbeđeno funkcionisanje sistema u slučaju raskida saradnje sa pružaocima usluga, da pružalac usluge ima potpun pristup sistemu i produkcionoj bazi, da obrada podataka o ličnosti koju vrši pružalac usluga nije u potpunosti uspostavljena na zakonom propisan način, kao i to da ministarstvo ne upravlja rezervnim kopijama podataka.
Opštine Irig, Aranđelovac i Sokobanja koje su, takođe, bile subjekti revizije nemaju usvojenu proceduru koja uređuje proces pristupa informacionom sistemu eTurista, a što obuhvata zahteve za aktiviranjem i deaktiviranjem korisničkih naloga i kontrolu tih poslova.
Revizori su zaključili i da subjekti revizije za informacioni sistem eTurista nemaju plan kontinuiteta poslovanja u vanrednim okolnostima, kao i to da nemaju uspostavljeno upravljanje IT rizicima.
DRI je subjektima revizije preporučila da uspostave sve neophodne procedure koje se odnose na informacionu bezbednost, što uključuje i plan kontinuiteta poslovanja u vanrednim okolnostima i upravljanje rezervnim kopijama podataka, kao i to da pristup sistemu urede tako da bude organičen i kontrolisan od ministarstva.
Saradnju sa pružaocima usluga je potrebno urediti ugovorom i odgovarajućim procedurama, a obradu podataka o ličnosti urediti na način zasnovan na primeni zakonskih odredbi.
Takođe, potrebno je postaviti plan kontinuiteta poslovanja u slučaju raskida saradnje i predvideti migraciju podataka u tom slučaju.
Upravljanje sistemom treba uspostaviti najpre ugovorom sa pružaocem usluga, urediti IT poslove odgovarajućim procedurama i ojačati organizacionu IT strukturu.
Informacioni sistem eTurista je uspostavljen 2020. godine.
Sistem je nabavila Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, koja plaća i održavanje sistema, dok je pružalac usluga Comtrade System Integration Beograd.
6. decembar 15:39
6. decembar 14:52
6. decembar 14:42
6. decembar 13:32
6. decembar 12:26
6. decembar 12:01
6. decembar 15:39
6. decembar 15:38
6. decembar 15:26
6. decembar 15:25
6. decembar 14:16
6. decembar 13:24
5. decembar 19:05
5. decembar 21:44
5. decembar 19:51
4. decembar 22:05
6. decembar 11:49
5. decembar 16:11
5. decembar 15:15
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59
3. decembar 11:40
27. novembar 16:00
27. novembar 11:17
6. decembar 15:28
6. decembar 15:19
6. decembar 11:45
6. decembar 11:38
5. decembar 17:23
5. decembar 16:45
5. decembar 15:27