30. januar 2023 18:39

Otvorena izložba "Arhikultura" arhitekte Borisa Podreke u beogradskom MPU

Izvor: TANJUG

Foto: Shutterstock.com/Baloncici, ilustracija

BEOGRAD - Izložba "Arhikultura" čuvenog arhitekte i profesora Borisa Podreke otvorena je večeras u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu i trajaće do 15. marta.

Izložba, čiji su kustosi Biljana Jotić i Relja Petrović, arhitekta, sastoji se, pre svega, od arhitektonskih rešenja, kako izvedenih tako i od onih koja to nisu.

Takođe, Podreka je prvi put beogradskoj publici pokazao i svoja likovna dela, kao i nekolicinu dela primenjene umetnosti, čiji je autor.

Otvaranju izložbe prisustvovali su američki ambasador u Beogradu Kristofer Hil, predsednik SANU Vladimir Kostić, predstavnici diplomatskog kora, kao i sam arhitekta Boris Podreka.

Na osnovu oko 400 originalnih autorskih dela, koliko ih je Podreka izradio do sada, sažeti pregled njegovog načina rada podrazumeva sledeće: u svakom projektnom zadatku, on pomno analizira okruženje, gradske celine, istoriju mesta.

Ta saznanja, poput slojeva, Podreka spaja sa svojim arhitekturi inherentnim nastojanjima, a koja u prvom redu potiču iz teorija vezanih za ličnosti i dela Zempera i Vagnera, ali i iz interesovanja za posebna zdanja, strukture ili specifičnosti koje pripadaju opštoj istoriji arhitekture, saopštili su organizatori.

Ipak, Boris Podreka voli da pominje svoje drugo školovanje, koje je stekao mimo visokih škola, s jedne strane kroz studije radova Plečnika, a kroz njegovo delo i otkrivanjem Mikene i Vavilona, a sa druge strane polugodišnjim boravkom u Skandinaviji.

Nordijski red stečen radom u ateljeu Ralfa Erskina prisutan je kao ustaljeni aspekt u Podrekinom delu.

Ovom prilikom, veoma je značajno istaći i Podrekin pedagoški dvadesetpetogodišnji profesorski rad.

Boris Podreka (1940), arhitekta i umetnik, ponikao u Srednjoj Evropi baštini njenu istorijsku i umetničku tradiciju.

Odrasta u višejezičnoj sredini i stvara u multikulturnom ambijentu na prostoru između Beograda i Ljubljane, Trsta i Venecije, Beča i Štutgarta.

Putem njemu svojstvene poetike razlika, tokom svog gotovo pet decenija dugog arhitektonskog stvaralaštva, Podreka napreduje na potpuno ličnom putu koji se manifestuje kroz snagu izraza brojnih međunarodnih ostvarenja u osam evropskih država, kao i u Kini.