23. januar 2023 10:00

Studija: Antidepresivi mogući uzročnik emocionalnog otupljivanja

Izvor: TANJUG

podeli vest

Studija: Antidepresivi mogući uzročnik emocionalnog otupljivanja

Foto: shutterstock.com/Marina Demeshko, ilustracija

LONDON - Antidepresivi, koji su u masovnoj upotrebi, izazivaju „emocionalno otupljivanje“, prema novoj naučnoj studiji Univeziteta u Kembridžu, prenosi Gardijan.

Ovo istraživanje nudi nove uvide u to kako lekovi mogu da deluju i njihove moguće nuspojave, a pokazalo je da su zdravi dobrovoljci imali manju pozitivnu i negativnu reakciju nakon što su tri nedelje uzimali lekove, selektivne inhibitore preuzimanja serotonina (S SRI)

Manja osetljivost na negativne emocije može biti deo načina na koji ovi lekovi pomažu ljudima da se oporave od depresije, ali bi takođe moglo da objasni uobičajene neželjene efekte, navodi Gardijan.

"Na neki način, možda je to delimično način na koji oni deluju. Oni oduzimaju deo emocionalnog bola koji ljudi koji doživljavaju depresiju osećaju, ali, nažalost, čini se da oduzimaju i deo uživanja”, saopštila je jedan od autora studije profesorka Barbara Sahakin sa Univerziteta u Kembridžu.

Nalazi istraživanja objavljenog u časopisu “Neuropsyćopharmacology", bi mogli da pomognu pacijentima da donesu odluke o svojim lekovima na bazi više informacija, rekla je ona, i dodala da „nema sumnje da su antidepresivi korisni“ za mnoge pacijente.

Prema Nacionalnoj zdravstvenoj službi Engleske (NHS), više od 8,3 miliona pacijenata je lečeno antidepresivima tokom 2021-22, navodi britanski list.

S SRI su među najčešće korišćenim i efikasni su za većinu, mada ne kod svih pacijenata.

Neki ljudi koji uzimaju ove lekove navode da "osećaju emocionalnu ravnodušnost" ili da im stvari više ne prijaju, a jedna studija je pokazala da se to odnosi na 40-60 odsto pacijenata koji uzimaju lek.

Međutim, nije potpuno jasno da li je ovaj simptom nuspojava uzimanja leka ili simptom depresije, prenosi Gardijan.