4. septembar 2025 14:26

Simonida Kordić: Za sedam meseci u Crnoj Gori zabeležen rast broja posetilaca za oko 4,5 odsto

Izvor: TANJUG

podeli vest

Simonida Kordić: Za sedam meseci u Crnoj Gori  zabeležen rast broja posetilaca za oko 4,5 odsto

Foto: Tanjug

PODGORICA - Ministarska turizma Simonida Kordić izjavila je danas da je u prvih sedam meseci ove godine pokazuju da je Crna Gora imala rast broja posetilaca za nešto manje od 4.5 odsto u odnosu na prethodnu godinu a u odnosu na referentnu 2019. godinu, oko 14 odsto.

„Takođe smo ponosni na porast broja noćenja gde imamo rast od 16 odsto u odnosu na 2019. godinu. To su vrlo važni trendovi koji ukazuju šta su strateške prednosti Crne Gore i kakvi su rezultati politika koje smo primenjivali da bismo obezbedili sezonu koja nije bila laka u smislu izazova. Imali smo prirodne nepogode kao požare, nažalost i geostrateški uslovi dramatično utiču i to ne samo u Crnoj Gori već svuda, imali ste sukob na Bliskom Istoku a nama veliki broj posetilaca dolazi sa tog područja. Takođe je trajao sukob u Ukrajini a imali ste i kampanju bez presedana unutrašnju koja je bila usmerena na to da se predstavi da je sezona lošija“, kazala je ona.

Ipak, ističe, povećan je broj tržišta sa kojih dolaze posetioci u Crnu Goru, a da najviše turista dolazi iz Srbije, preko 22 odsto, nakon toga BiH oko 7-8 odsto, 19 odsto iz Rusije.

„To su naša tradicionalna tržišta kojim treba posvećivati posebnu pažnju, ali su važna i druga tržišta koja su otvorena. Tu je porast broja posetilaca iz Kine za oko 50 odsto i posetioca iz Izraela 47 odsto. Zatim, Azerbejdžan, preko 77 odsto, SAD, imali smo posjetioce iz Španije… Govorimo o onim tržištima koja nisu bila tipična za Crnu Goru a izuzetno su važna upravo zbog izazova o kojim sam govorila jer je bitno da se otvori više mogućnosti a turizam mora biti prilagodljiv“, kazala je Kordić za podgoričku prvu tv..

Istakla je da će omogućiti Crnoj Gori da bude poznata, diverzifikovana turistička destinacija.

"Cilj je da se sezona ne koncentriše na dva letnja meseca već da se stimuliše posećivanje u periodima koji se posmatraju kao vansezonski, a to su april, maj, septembar i oktobar. Svakako vidimo da se sezona i dalje nastavlja“, kazala je Kordićeva.

Govoreći o turizmu na severu države, Kordićeva navodi da čim je njen resor napravljen, krenuli su da rade na tome.

„Sever je decenijama bio potpuno zapušten. Tu su potrebna ozbiljna ulaganja da bi se dalje unapredio kvalitet usluge. Bitno je da ta ulaganja budu prilagođena vrednostima severa tako da preteranim ulaganjima ne trebamo uništiti ono što je prednost Crne Gore. Međutim, Žabljak i Plužine su ove godine imali 95 odsto popunjenosti, niste mogli naći mesta. Dobijamo podatke da su tamo neverovatni porasti, a to su uglavnom posetioci iz Zapadne Evrope. Takođe, posetioci iz Kine obavezno posete most na Tari. Vidimo da ono što su bili prvi potezi, to sve traje. Godinu dana različitih podsticajnih mera da bi omogućili domaćinima, i seoskim domaćinstvima, uspešno da posluju. Ta vrsta autentičnog doživljaja se sve više traži“, kazala je Kordić.