28. novembar 2025 13:39

Snežana Repac: Za “Crni petak” najvažnije napraviti plan kupovine i odrediti novčani limit

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Psiholog Snežana Repac izjavila je danas da je prilikom kupovine tokom “Crnog petka” neophodno da ljudi naprave dobar plan kupovine i prikažu sebi limite novčanog stanja kako ne bi došlo do impulsivne kupovine, jer se ne mora sve imati.

Repac je za Tanjug ukazala, govoreći globalnom prazniku velikih popusta i rasprodaja "Crni petak", da je najvažnija unutrašnja samokontrola i svest o tome šta je zaista potrebno, kao i svest o tome kakvi troškovi nailaze posle "Crnog petka", a to su troškovi vezani za predstojeće praznike.

Prema njenim dečima, većina ljudi se intenzivno psihološki priprema za “Crni petak” ne računajući na to da će tog dana biti dovoljno veliki popusti koji će doneti velika sniženja, odnosno određenu zaradu, jer se popust doživljava kao lična dobit.

Intext service Video

Repac je objasnila da iako su ljudi svesni da se tu često radi o taktikama i marketinškim strategijama, ipak dolazi do velike euforije i “groznice” koja se povezuje i sa predstojećim praznicima.

“Ima više faktora koji utiču na to - od toga da postoji kolektivni doživljaj da se svi nalazimo u tamičenju ko će biti spretniji, veštiji, brži da dođe do dragocenog sniženog predmeta. Neko se zbog toga oseća sposobnije i u nama se budi instinkt lovca”, objasnila je ona.

Na pitanje da li "manipulacija popustima" dovodi do impulsivne kupovine, Repac je izjavila da je impulsivna kupovina vezana za to koliko može da bude okidač nekome u odnosu na njegove potrebe, odnosno šta je u tom trenutku “triger” koji izaziva niz ponašanja kao što su impulsivne kupovine.

Intext service Video

Kako je navela, neophodno je voditi računa o tome u kakvom se emocionalnom statusu nalazi osoba prilikom kupovine, jer svaka kupovina može da bude nešto što je potrebno i što nagrađuje, a može da bude i nadoknada nekog drugog zadovoljstva.

“Prilikom impulsivnih kupovina imamo i vremenski pritisak koji nas tera da budemo pripremljeni, brzi. Isto tako, ukoliko ne budemo našli ono što nam treba, možemo da doživimo bol zbog gubitka koji je čak i veći od osećaja koji imamo kada kupimo nešto”, izjavila je ona.

Repac je napomenula da ljudi često imaju strah od propuštanja prilike tokom “Crnog petka”, odnosno da ljudi dožive bol zbog propuštene kupovine koja može biti veća nego nagrada onoga što je priušteno.

Intext service Video