13. mart 2025 14:33

Dejan Ristić: Kampanja da doprinese odgovornosti celog društva tokom korišćenja interneta

Izvor: TANJUG

podeli vest

Dejan Ristić: Kampanja da doprinese odgovornosti celog društva tokom korišćenja interneta

Foto: TANJUG/STRAHINJA AĆIMOVIĆ

BEOGRAD - Ministar informisanja i telekomunikacija Dejan Ristić izjavio je danas prilikom predstavljanja medijske kampanje Nacionalnog kontakt centra Ministarstva informisanja i telekomunikacija za bezbednost dece na internetu da se nada da će ovogodišnja medijska kampanja doprineti tome da celokupno društvo bude mnogo odgovornije prilikom korišćenja interneta.

Ristić je na prezentaciji održanoj u Osnovnoj školi "Jovan Popović" u Beogradu rekao da celokupno društvo zajedno mora da radi na stvaranju ambijenta u kom će deca biti zaštićena i u realnom i u virtuelnom okruženju.

"Deca su pripadnici najugroženije društvene grupe u celom svetu, pa tako i kod nas. Oni funkcionišu na drugačiji način, u milenijumu IT tehnologija i trudimo se da do njih dopremo i kroz obrazovne programe i kroz programe koje realizuje tim Nacionalnog kontakt centra", istakao je.

On je poručio da veruje da zahvaljujući različitim pristupima programi Nacionalnog kontakt centra dolaze do velikog broja dece i njihovih porodica.

"Od prošle godine naš Nacionalni kontakt centar drži obuke u ustanovama kulture gde je cilj da dopremo do roditelja. Takođe, tim Nacionalnog kontakt centra realizuje obrazovne programe i u drugim zemljama. Prošle godine su to bile Crna Gora i Republika Srpska, a od ove godine se uključuje i Slovenija", naglasio je ministar.

Prema njegovim rečima, za tim Nacionalnog kontakt centra ne postoje velike i male škole i ne postoji mesto u kom taj tima nije bio tokom prethodnih godina.

"Ne postoje velika i mala mesta, ne postoje velike i male škole. Mi idemo i u područna odeljenja, seoske škole, idemo u ustanove socijalne zaštite i zdravstvene ustanove. Imamo i čitavu mrežu udruženja građana sa kojima sarađujemo", rekao je.

Ristić je izrazio zahvalnost svim medijima koji su učestvovali u prethodnim medijskim kampanjama za zaštitu dece na internetu i istakao da su ovogodišnji medijski partneri Radio-televizija Vojvodine i Radio Beograd koji su pravili video i audio spotove za ovogodišnju kampanju.

Sem Ristića predstavljanju medijske kampanje prisustvovali su i direktor Radio Beograda Milan Nedić, direktor OŠ "Jovan Popović" Ivan Ćilerdžić, kao i koordinatorka Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu Emina Beković.

Direktor Radio Beograda Milan Nedić izjavio je da se ta medijska ustanova od svog osnivanja obraća deci, ali da je njihova pažnja sve više usmerena na minut sadržaja koji mogu da prate.

"Internet ima niz autoputeva koji povezuju ljude i niz močvara u kojima vrebaju razni predatori koji koriste decu čija pažnja može da bude odvučena u pogrešnom smeru. Zato mislim da je akcija Nacionalnog kontakt centra i resornog ministarstva važna za našu decu. Nama je drago što smo deo tog tima koji može audio spotovima da pomogne da deca shvate sve prednosti i opasnosti koje internet ima", rekao je Nedić.

Direktor OŠ "Jovan Popović" Ivan Ćilerdžić rekao je da živimo u eri 4. industrijske revolucije i da je zbog toga važno da deca budu zaštićena na internetu.

"Svi se bavimo tim stvarima jer, složićete se, nemamo ništa važnije. Deci je sve dostupno, a mi smo ti koji moramo da oh obučimo i zaštitimo", rekao je Ćilerdžić.

Medijska kampanja za cilj ima da podigne nivo svesti građana, kao i njihove informisanosti o radu Nacionalnog kontakt centra Ministarstva informisanja i telekomunikacija za bezbednost dece na internetu, da ukaže na prednosti i rizike korišćenja interneta, kao i na načine za bezbedno korišćenje interneta, da unapredi digitalnu pismenost kod dece, odnosno učenika, roditelja, staratelja i nastavnika, a sve to u domenu bezbednosti i zaštite dece na internetu.