Patrijarh u Hramu Svetog Save priredio prijem za direktore osnovnih i srednjih škola
23. decembar 17:13
31. oktobar 2023 17:08
podeli vest
Foto: TANJUG/STRAHINJA AĆIMOVIĆ
BEOGRAD - Ministar za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog Tomislav Žigmanov izjavio je danas, na otvaranju konferencije „Preporuke za institucionalizaciju programa mentorske podrške“, da je cilj ovog programa da smanji jaz između rezultata obrazovanja kod romskog i neromskog stanovništva.
Kako se navodi u saopštenju, Žigmanov je naglasio da je za sve đake, a posebno za učenike koji su pripadnici osetljivih grupa, prelazak iz osnovne u srednju školu posebno izazovan.
Žigmanov je naveo da pripadnici romske nacionalne manjine, pre svega žene, devojčice i povratnici po sporazumu o readmisiji, pripadaju jednoj od najmarginalizovanijih društvenih grupa u Srbiji i da im često nedostaje formalno obrazovanje i pristup javnim uslugama.
Ministar je ocenio da se ova nacionalna manjina susreće i sa diskriminacijom i isključenošću sa tržišta rada.
Država je, prema njegovim rečima, prepoznala ove uzroke i zajedno sa Fondacijom za obrazovanje Roma (REF) uvela mentorsku podršku u sistem obrazovanja.
"Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog podržava ovakve Programe koje REF sprovodi i koji su u skladu sa naporima Vlade Republike Srbije za poboljšanje životnih uslova Roma sa ciljem da se okonča ciklus siromaštva i isključenosti", istakao je Žigmanov.
Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović, koja je takođe učestvovala na forumu, naglasila je da su sprovedene afirmativne mere koje su dovele do povećanja obuhvata ove populacije u vaspitno-obrazovni sistem Srbije.
Program mentorske podrške odnosi se na srednjoškolce romske nacionalnosti i sprovodi se već 15 godina, a tokom kojeg je procenat odustajanja romske dece od srednjoškolskog obrazovanja značajno smanjen.
Na konferenciji su predstavljene preporuke za uvođenje mentorskog programa u obrazovni srednjoškolski sistem Srbije, a održana su i dva panela na kojima se diskutovalo o daljim koracima uvođenja mentorskog programa u obrazovni sistem.
23. decembar 17:13
23. decembar 17:13
23. decembar 16:54
23. decembar 16:49
23. decembar 16:10
23. decembar 16:07
23. decembar 16:02
23. decembar 16:25
23. decembar 15:44
23. decembar 15:42
23. decembar 16:24
23. decembar 15:22
23. decembar 14:44
23. decembar 14:50
23. decembar 13:12
23. decembar 12:41
23. decembar 15:23
23. decembar 13:36
23. decembar 13:03
23. decembar 15:28
23. decembar 15:15
23. decembar 10:34
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59
21. decembar 09:30
14. decembar 09:30
7. decembar 12:01
23. decembar 14:00
18. decembar 23:27
10. decembar 18:27
23. decembar 13:25
23. decembar 13:01
23. decembar 11:33
23. decembar 11:32