1. avgust 2025 18:41

Stručnjaci: Piloti helikoptera teško su mogli da uoče avion zbog naočara za noćni vid

Izvor: TANJUG

podeli vest

Stručnjaci: Piloti helikoptera teško su mogli da uoče avion zbog naočara za noćni vid

Foto: Shutterstock.com/Bildagentur Zoonar GmbH, ilustracija

VAŠINGTON - Piloti američkog vojnog helikoptera koji se u januaru sudario sa putničkim avionom iznad Vašingtona teško su mogli da uoče letelicu jer su nosili naočare za noćni vid, rekli su danas stručnjaci pred Nacionalnim odborom za bezbednost saobraćaja (NTSB).

Naočare koje koristi vojska otežale su uočavanje obojenih svetala aviona, što bi pomoglo posadi helikoptera tipa "blek hok" da proceni pravac kretanja aviona, prenosi AP.

One su, takođe, ograničile periferni vid pilota dok su leteli u blizini aerodroma Ronald Regan u Vašingtonu.

Ograničenja nošenja naočara za noćni vid bila su tema trećeg i poslednjeg dana javne rasprave pred NTSB-om o fatalnom sudaru u vazduhu, u kojem je poginulo svih 67 osoba iz obe letelice.

Stručnjaci su naveli i da je dodatni problem te večeri bio taj što je bilo teško razlikovati avion od svetala na zemlji dok su se dve letelice kretale ka tački sudara.

Uz to, piloti helikoptera možda nisu znali gde da traže avion koji je sletao na pomoćnu pistu, koju većina aviona obično ne koristi.

Tokom prethodna dva dana svedočenja, istaknuto je više faktora koji su verovatno doprineli nesreći, što je predsednicu NTSB-a Dženifer Homendi navelo da pozove Saveznu upravu za vazduhoplovstvo (FAA) da "bude odgovornija", podsećajući na ranija upozorenja koja je agencija zanemarila.

Neki od glavnih problema koji su do sada utvrđeni uključuju to što je helikopter "blek hok" leteo iznad dozvoljene visine u blizini aerodroma Ronald Regan, kao i višegodišnja upozorenja Savezne uprave za vazduhoplovstvo (FAA) o opasnostima povezanim sa gustim saobraćajem vojnih helikoptera u toj zoni.

Navodi se da je još rano da se utvrdi tačan uzrok nesreće, pa se završni izveštaj odbora očekuje tek naredne godine.

Nesreća iz januara bila je prva u nizu sudara i bliskih susreta u vazdušnom saobraćaju ove godine, što je izazvalo zabrinutost među vlastima i putnicima, iako statistike i dalje pokazuju da je letenje najbezbedniji oblik prevoza.