13. mart 2024 15:06

Novo zoniranje za gradske prevoznike u Beogradu, zona 1 rezervisana za GSP

Izvor: TANJUG

podeli vest

Novo zoniranje za gradske prevoznike u Beogradu, zona 1 rezervisana za GSP

Foto: TANJUG/DRAGAN KUJUNDŽIĆ

BEOGRAD - Privremeni organ Grada Beograda doneo je na sednici Odluku o izmenama i dopunama Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Grada Beograda, kojom se utvrđuju četiri posebne zone gradskog prevoza.

Kako je saopšteno u poslednjem izdanju Službenog glasnika Grada Beograda, zona 1 će predstavljati uže gradsko jezgro i obuhvata teritoriju koja se graniči ulicama: Žorža Klemansoa, Džordža Vašingtona, 27. marta, Takovskom, Bulevarom kralja Aleksandra, Trg Nikole Pašića, Terazije, Kolarčevom, Vase Čarapića, Studentski trg, Uzun Mirkovom, Pjarona de Modezira i Tadeuša Košćuška na jugu i rekom Dunav (na severu).

Zona 2 čini šire gradsko jezgro i obuhvata teritoriju koja se graniči sa granicom zone užeg gradskog jezgra (delom) i ulicama: 27. marta, Starina Novak, Profesor Mihailo Đurić, Beogradskom, Trg Slavija, Bulevarom oslobođenja, Bulevarom Franše d‘Eperea i rekom Savom (na zapadu).

Gradska zona 3 obuhvata teritoriju koja se graniči sa delom granice zone šireg gradskog jezgra i rekom Dunav na severu, oivičene naseljima/ulicama: Višnjička banja, Višnjica, Draginje Adamović, Slanački put, zapadna strana groblja "Lešće", Aleksandra Bugarskog, Koste Nađa,

Rudi Čajavec, Ljubiše Miodragovića, Nine Kirsanove, Mihaila Bulgakova, Matice srpske, Dolačka, Stevana Vargaša, Bajdina, Bulevar kralja Aleksandra, Ustanička, Vojislava Ilića, Stefana Prvovenčanog, petlja "Lasta", trasa spoljnog magistralnog poluprstena (Svetozara Radojčića, Braće Jerković, Voždovački kružni put, Save Maškovića, Crnotravska).

Dalje je oivčena ulicama: Bahtijara Vagabzade, Borska, Miška Kranjca, Pilota Mihaila Petrovića, Marička, Slavka Rodića, Kneževačka, Sedamnaestog oktobra, Oplenačka, Jedanaeste krajiške divizije, Ibarska magistrala, Trgovačka, Endija Vorhola, Mileve Marić Ajnštajn, Surčinska, Grčka, Norveška, Marka Čelebonovića, Balanička, Auto-put za Novi Sad (saobraćajnica T6), Ugrinovačka, Branka Pešića.

Zonu 4 će činiti šira zona grada, koja obuhvata teritoriju koja se graniči granicom zone 3 i granicom 10 gradskih opština i opštinom Grocka u delu koji je obuhvaćen gradskim prevozom.

Odlukom je rešeno da linije koje opslužuju zone gradskog prevoza mogu biti dijametralne gradske linije koje povezuju naselja više različitih zona i radijalne gradske linije (tzv. potezne linije) koje povezuju zone 2 i 3 sa zonom 4, odnosno sa teritorijom gradskih opština: Palilula, Zvezdara, Grocka, Voždovac, Čukarica, Rakovica i Zemun i imaju pretežnu dužinu u zoni 4.

Odlučeno je i da Javno komunalno preduzeće koje je osnovao grad za obavljanje linijskog prevoza (odnosno GSP) obavlja linijski prevoz na linijama koje prolaze kroz zonu 1 - uže gradsko jezgro, a može da obavlja i prevoz na linijama koje prolaze kroz zonu 2 i zonu 3, kao i na pojedinim dijametralnim gradskim linijama.

Pripadnost linije dijametralnim gradskim linijama (uspostavljene, izmenjene ili nove linije) određuje se prema pretežnoj dužini njene trase na teritoriji opština u vreme objavljivanja poziva za poveravanje linijskog prevoza ili u momentu uspostavljanja linije.

Drugi prevoznici mogu obavljati prevoz u zoni 1 u situacijama kada to ne može Javno komunalno preduzeće ili kada postoji interes za obavljanje komunalne delatnosti sa posebnim tipom vozila ili vozilom sa najvišim ekološkim standardima pre rokova koje je grad definisao (u zoni užeg gradskog jezgra od 1. septembra 2027. i u zoni šireg gradskog jezgra počev od 1. septembra 2033. godine).

U Odluci se navodi da poveravanje obavljanja linijskog prevoza prevozniku (osim za JKP) se vrši sprovođenjem postupka javno-privatnog partnerstva u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje komunalne delatnosti.

Prevoznik sa kojim se zaključuje ugovor o poveravanju obavljanja prevoza na delu radijalnih - poteznih gradskih linija po sprovedenom postupku obavlja prevoz na linijama koje su predmet poveravanja sa isključivim pravom obavljanja, kao i pravo da kada je to definisano u uslovima JPP obavlja prevoz na delu gradskih opština sa JKP.

Nadležna organizaciona jedinica dužna je da pruži mogućnost obavljanja prevoza na novouspostavljenim linijama gradskog prevoza u zonama 2 i 3, javnom komunalnom preduzeću, pa prevozniku koji ima zaključen ugovor sa isključivim pravom obavljanja prevoza, zaključuje se u Odluci.