20. jun 2025 13:01

Sve usluge Banka Intesa dostupne na telefonu: Primer saradnje javne uprave i privrede

Izvor: TANJUG

podeli vest

Sve usluge Banka Intesa dostupne na telefonu: Primer saradnje javne uprave i privrede

Foto: TANJUG/RADE PRELIĆ

BEOGRAD - Kancelarija za IT i eUpravu Vlade Srbije i Banka Intesa predstavili su danas bespapirni proces u poslovnoj mreži banke i ponude na daljinu sa potpisivanjem dokumentacije kvalifikovanim elektronskim potpisom putem ConsentID-a, a direktor kancelarije Mihailo Jovanović naveo da su sve usluge Banka Intese od sada dostupne putem mobilnog telefona.

Istakao je da to pokazuje saradnju privrede i javne uprave kakva nije česta u našem okruženju.

Reč je o potpunoj digitalizaciji procesa u poslovnoj mreži Banke Intesa, koja omogućava pregled i potpisivanje dokumenta bez štampe putem Intesa Mobi aplikacije ili na tabletu u ekspoziturama banke.

Jovanović je naveo da je toj banci nedostajao samo jedan mali element - elektronski potpis da u potpunosti zaokruže sve svoje usluge u digitalnom svetu i da je kancelarija ponudila svoj proizvod ConsentID-a, koji građanima omogućava da idu na portal elektronske uprave i potpisuju svoja dokumenta, a sada to mogu da urade i za potrebe Banka Intesa. Ističući da je Srbija lider u digitalnoj transformaciji, Jovanović je dodao da je ponosan što u ovom trenutku postoji više od 2,5 miliona registrovanih građana na portalu eUprave.

"Sa nalogom na portalu elektronske uprave građani mogu da koriste bilo koju uslugu na bilo kojem drugom portalu", ukazao je Jovanović. On je naveo da je Banka Intesa bila prva banka u Srbiji koja se ovim povodom javila Kancelariji za IT i eUpravu.

"Omogućili smo potpuno digitalno poslovanje i rad klijenata banke sa bankom bez obzira da li odlaze u poslovnicu ili to rade sa svog telefona, ali se tu nećemo zaustaviti. Napravili smo dogovor da dalje unapređujemo naše digitalne aplikacije i alate kako bismo građanima omogućili da što manje budu kuriri koji idu od šaltera do šaltera i nose svoje papire", kazao je Jovanović.

Prema njegovim relima, to će omogućiti da javna uprava, privreda i bankarski sektor rade što efikasnije, ekonomičnije i transparentnije.

"Istakao bih ovaj primer kao jedinstven primer saradnje javne uprave i privrede ne samo u Srbiji već i u širem regionu. Pozivam i ostale banke da razvijamo slične usluge, ali i sve bitne učesnike u našoj privredi", rekao je Jovanović.

Predsednik Izvršnog odbora Banca Intesa Darko Popović istakao je da je 2025. godina posebno važna jer obeležavju 20 godina poslovanja na tržištu Srbije.

"U prethodne dve decenije predstavili smo različite proizvode i usluge za naše građane i privredu, ali smo pre svega bili predvodnici industrije u oblasti inovacija i digitalizacije", rekao je Popović.

On ističe da je Banka Intesa najveća banka u Srbiji, kao i da su po imovini najveće privredno društvo koje posluje u Srbiji.

"Danas predstavljamo potpunu digitalizaciju proseca u kontekstu bespapirnog poslovanja. Za naše klijente to znači da ukoliko su bili u ekspozituri ili sa nama rade na daljinu, imaju mogućnost da realizaciju proizvoda ili usluge ostvare u potpunosti bez ijednog papira. Kada dođete u banku, ponuda i ugovori biće predstavljeni na tabletu gde ćete imati mogućnost da se upoznate sa svim detaljima, a zatim ćete ugovornu i svu prateću dokumentaciju potpisati putem vašeg mobilnog uređaja. Ovaj proces smo omogućili za one kojima ekspozitura nije omiljeni način poslovanja sa bankom, nego to rade na daljinu", rekao je Popović.

Prema njegovim rečima, korisnici imaju mogućnost da telefonskim putem obave razgovor sa savetnikom, dok će svu navedenu potrebnu dokumentaciju dobiti u Intesa Mobi aplikaciju koju će moći da potpišu digitalnim kvalifikovanim elektronskim sertifikatom.

"Ukoliko nemate taj sertifikart možete ga dobiti potpuno besplatno putem naše mobilne apliakcije, takođe bez korišćenja i jednog papira. To je inovacija koju smo zahvaljujući uspešnoj saradnji sa kancelarijom uveli pre dve godine", naveo je Popović.

Kancelarija za IT i eUpravu Vlade Srbije i Banka Intesa su 2023. godine predstavile bespapirni proces u poslovnoj mreži banke, omogućavajući klijentima da putem mobilnih i elektronskih aplikacija banke koriste kvalifikovani elektronski potpis putem ConsentID-a.

Ova inicijativa omogućava građanima da digitalno izdaju parametre za aktivaciju ConsentID aplikacije, čime postaju eGrađani i mogu pristupiti različitim državnim portalima kao što su eUprava, APR, eZdravlje, Moja srednja škola, Moja prva plata i esDnevnik.

Takođe, korisnici mogu generisati kvalifikovani elektronski sertifikat u klaudu i koristiti ga za elektronsko potpisivanje dokumenata bez potrebe za fizičkim prisustvom na šalteru ili instaliranjem dodatnog softvera.