2. april 2023 09:21

Vesić: Za razvoj zemlje neophodno saobraćajno povezivanje

Izvor: TANJUG

podeli vest

Vesić: Za razvoj zemlje neophodno saobraćajno povezivanje

Foto: TANJUG/MILOŠ MILIVOJEVIĆ

BEOGRAD - Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je, dan posle puštanja u saobraćaj deonice Novi Beograd - Surčin, da je za dalјi ravnomerni razvoj zemlјe neophodno saobraćajno povezivanje.

Vesić je najavio da će sutra boraviti u poseti Sloveniji, gde će sa koleginicom Alenkom Bratušek razgovarati o rekonstrukciji pruge od Beograda, preko Zagreba do Ljublјane i Beča i uspostavlјanja brzog voza.

Deonica auto-puta "Miloš Veliki", od Novog Beograda do Surčina juče je otvorena i sinoć su tuda prošla prva vozila, a Vesić za RTS napominje da će taj put značiti svima koji idu ka Čačku i Požegi, ili iz tog pravca dolaze u Beograd, budući da skraćuje ulazak u glavni grad za oko 10 kilometara i rasterećuje autoput Beograd - Šid.

"To je sada najbrži način da, preko Surčina, dođete do Novog Beograda, do Vojvođanske ulice, a da ne morate da izlazite na auto-put Beograd - Šid i da idete na petlјu Dobanovci. Kada je građen autoput ’Miloš Veliki’, ja sam obavlјao funkciju u gradu, i tražio sam da se izgradi ova deonica, i drago mi je što je ona završena sada kada sam ministar nadležan za saobraćaj", rekao je Vesić.

Podsetio je da je planirano da se u tom delu grada, izgradi nacionalni stadion, i novi Sajam, što pokazuje da će to biti pravac u kojem će se Beograd ubuduće razvijati.

Najavio je i proširenje kružnog toka na Novom Beogradu, kao i izgradnju petlјe Jakovo, ka kojoj gravitira 30.000 - 40.000 lјudi.

Ministar je ponovio i da se završetak obilaznice oko Beograda, do Bubanj potoka očekuje tokom juna, što će u značajnoj meri rasteretiri „Gazelu“, jer tranzitni saobraćaj više neće ići kroz centar prestonice.

Vesić je istakao i da je počelo projektovanje posledenje deonice obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva, koja je zahtevna i obuhvatiće gradnju dva tunela, petlјu Boleč, drumsko-železnički most na Dunavu.

Time će kompletna obilaznica biti završena i svi koji dolaze iz Banata moći će direktno da se uklјuče na autoput, kod Bubanj potoka, bez prolaska kroz Beograd, a i sav tranzitni železnički saobraćaj biće izmešten iz glavnog grada, rekao je ministar.

"Počeli smo projektovanje, to radi CIP, radi se intenzivno na terenu, sledi eksproprijacija i očekujemo da budemo spremni sledećeg proleća da tražimo partnera i krenemo u ugovaranje i te deonice", rekao je Vesić i podsetio da je gradnja obilaznice počela 1991. godine.

U tom smislu, istakao je značaj infrastrukturnog povezivanja zemlјe, na čemu insistira predsednik Srbije Aleksandar Vučić, jer je izgradnja puteva ono što privlači investicije, a to znači nova radna mesta i veći životni standard građana.

Podsetio je da se uveliko gradi nastavak brze pruge od Novog Sada do Subotice, dok mađarski partneri grade deo od granice do Budimpešte, kao i da je potpisan ugovor sa EIB-om i EBRD-om za izgradnju brze pruge do Niša, duge 228 kilometara.

"Za četiri godine putovaćemo od Beograda do Niša za 100 minuta, imaćemo direktnu vezu Niš - Budimpešta. Tako menjmo način života lјudi", rekao je Vesić.

Dodao je da je tokom posete Mađarskoj, sa ministrom Janošem Lazarom uputio poziv kolegama iz Grčke, Bugarske, Turske, Albanije i Severne Makedonije, na sastanak u Beograd, kako bi razgovarali o nastavku brze pruge kroz Severnu Makedoniju ka Grčkoj i kroz Bugarsku ka Turskoj.

Vesić je najavio da će sutra boraviti u poseti Sloveniji, gde će sa ministarkom infrastrukture Alenkom Bratušek razgovarati o pruzi Beograd - Beč, preko Zagreba i Ljublјane.

"Mi projektujemo deo brze pruge Beograd - Šid, dužine 90 kilometara, i sa EU razgovaramo da se napravi 'intersiti' voz Beograd-Zagreb-Ljublјana-Beč. Tokom nedavne posete Italiji, minsitar Mateo Salvini mi je rekao da je i Italija zainteresovana da se uklјuči u taj projekat. Sve to omogućava saobraćajnu povezanost sa drugim zemlјama i veći komfor života lјudi", rekao je Vesić.

Ministar je dodao da će tokom aprila u saobraćaj biti pušten prvi deo Moravskog koridora, od Pojata do Makrešana, dug 17 kilometara, a još 10,5 kilometara do kraja septembra, od Makrešana do naselјa Koševo, čime će Kruševac biti povezan na autoput Beograd - Niš.

Do sredine naredne godine biće završena deonica od Adrana kod Kralјeva do Prelјine, čime će Kralјevčani dobiti direktnu vezu sa autoputem "Miloš Veliki", a kompletan Moravski kodiror biće završen 2025. godine, kada bude izgrađena i deonica od Adrana do Koševa.

"Završićemo do septembra prvi deo brze saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica, do kraja godine deonicu Iverak - Lajkovac, kao i Sremska Rača - Kuzmin. Da bi se zemlјa razvijala, mora da bude saobraćajno povezana“, rekao je Vesić.

Naveo je i da će svi putnici od leta sa srpskim "tagom" moći da putuju kroz Severnu Makedoniju.

"Svako ko kupi naš tag, koji mora da bude vezan na platnu karticu, moći će da putuje kroz Severnu Makedoniju bez kupovine njihovog "taga". Isto važi i sa putnike iz te zemlјe. Pregovaramo i sa Hrvatskom i sa Grčkom o tome, uklјučićemo i Albaniju, jer to pruža dodatni komfor putnicima“, zaklјučio je ministar Vesić.