29. novembar 2025 15:55
Koje su sve avio-kompanije pogođene prizemljenjem Erbasa A320?
podeli vest
Foto: AP Photo, File/Armando Franca
PARIZ - Kompanija Erbas izdala je opsežnu bezbednosnu direktivu o prizemljenju čak 6.000 aviona tipa A320, što je više od polovine svetske flote tog modela.
Direktiva kompanije je usledila nakon incidenta koji je otkrio da intenzivno sunčevo zračenje može da ošteti ključne podatke za upravljanje letom, a Erbas je naveo da su zato potrebne hitne popravke softvera i hardvera što bi moglo da izazove značajne poremećaje u avio-saobraćaju.
U trenutku izdavanja obaveštenja za više od 350 operatera, oko 3.000 aviona A320 bilo je u vazduhu širom sveta, prenosi Skaj njuz.
Izvori iz industrije navode da će otprilike dve trećine pogođenih aviona biti prizemljeno samo na kratko vreme dok se ne instalira starija, stabilna verzija softvera, ali za stotine aviona mogle bi da budu potrebne i zamene hardvera, što bi potencijalno moglo da dovede do znatno dužih kašnjenja. Iz kompanije Britiš ervejz za Skaj njuz je rečeno da su pogođena samo tri njihova aviona, kao i da će potrebne popravke biti obavljene tokom noći, tako da se ne očekuju poremećaji u poslovanju.
Viz Er i Er Frans obnavljaju letove nakon što su otklonjeni problemi sa softverom
Kompanija Viz Er potvrdila je danas da je ažuriranje softvera koje je zahtevala Evropska vazduhoplovna korporacija Erbas uspešno završeno tokom protekle noći na svim avionima iz klase Erbas A320 i da se svi današnji letovi odvijaju prema redu letenja, a obnavljanje letova potvrđeno je i iz Er Fransa.
"Bezbednost ostaje najviši i ključni prioritet avio-kompanije i nastavljamo da održavamo najrigoroznije standarde u svakom segmentu našeg poslovanja", izjavio je Diarmuid O'Kongejl, glavni operativni direktor Viz Era.
Nakon što je Erbas objavio prizemljenje 6.000 aviona A320 širom sveta i obustavu letova, vazdušni saobraćaj se danas postepeno nastavlja i za Er Frans, prenosi BFM televizija.
Putnici na letovima Er Fransa mogu da očekuju da će letovi tokom dana ka svim destinacijama biti realizovani, sa izuzetkom letova ka Karibima, gde se očekuje da će doći do izvesnih poremećaja.
Erbas obavestio avio-kompanije da bi popravke u avionima mogle brzo da se obave
Evropska vazduhoplovna korporacija Erbas obavestila je avio-kompanije da bi hitne popravke nekih od aviona A320 zbog greške u softveru mogle da se obave brže nego što se prvobitno mislilo, potvrdili su danas izvori iz te korporacije. Iako je ostao podatak da za oko 6.000 aviona treba popravka, procenjuje se da će broj aviona kojima je potrebna dugotrajna promena hardvera umesto brze popravke softvera biti manji nego što je u početku procenjeno na 1.000, prenosi Rojters.
Više avio-kompanija širom sveta otkazalo je letove zbog problema sa softverom u avionima Erbasa. Erbas je ranije saopštio da je otkrio da intenzivno sunčevo zračenje može da ošteti podatke koji su ključni za funkcionisanje kontrola leta.
Mnoge avio-kompanije uključujući IziDžet, Britiš ervejz, Er Lingus, Lufthanzu, Amerikan erlajns, Deltu, Viz er, Er Frans i Ol Nipon ervejs (ANA) potvrdile su da su pogođene problemom sa softverom u avionima serije A320 kompanije Erbas.
Portparol Erbasa je za Skaj njuz ranije rekao da će neophodna izmena softvera biti potrebna za oko 6.000 aviona, kao i da će za većinu aviona ažuriranje trajati dva-tri sata, dok će neki modeli zahtevati i novu opremu.
Više kompanija pogođeno kvarom softvera Erbasa, problem na do 6.000 A320
Mnogobrojne avio-kompanije uključujući IziDžet, Britiš ervejz, Er Lingus, Lufthansa, Amerikan erlajns, Delta i Viz er, pogođene su softevrskim problemom aviona serije A320 kompanije Erbas, dok određene kompanije poput kolumbijske Avianse privremeno obustavljaju prodaju karata zbog ažuriranja.
Portparol Erbasa je ranije za Skaj njuz rekao je da će neophodna softverska izmena uticati na do 6.000 aviona.
Popravka uglavnom podrazumeva vraćanje softvera na prethodnu verziju, ali mora biti izvedena pre nego što avion ponovo preveze putnike, preneo je sinoć Skaj njuz.
Za većinu pogođenih aviona, ažuriranje traje dva-tri sata, dok će neki modeli zahtevati i novu opremu, što će produžiti vreme nedostupnosti.