Advokat Dejan Vasić: Vidosavu Mitroviću produžen pritvor, tužilac nije obrazložio osnovanost sumnje
22. decembar 20:42
14. mart 2024 10:45
podeli vest
Foto: Shutterstock.com MR.Yanukit, ilustracija
BEOGRAD - U Salonu Oto Bihalji-Merin Muzeja naivne i marginalne umetnosti, otvorena je sinoć izložba "Brutalna nežnost" umetnica Kejti Voznicki i Edite Kadirić, saopštili su organizatori.
Ovo je prva izložba u novom izlagačkom ciklusu Dijalozi, u kome se susreću umetnici i umetnice iz naizgled različitih umetničkih svetova: zvanične, mejnstrim,akademske umetnosti i sveta marginalne, autsajderske, art brut umetnosti.
Muzej naivne i marginalne umetnosti kroz ovaj ciklus teži da istraži žta sve nastaje iz tog spoja. Kustoskinja izložbe je Senka Latinović.
Ivana Bašičević Antić, direktorka Muzeja naivne i marginalne umetnosti, povodom početka novog izlagačkog ciklusa kaže da je Na ideju o iniciranju jednog dugoročnijeg programa, sa temom dijaloga između mejnstrim i autsajder umetnika, došla sam ubrzo nakon što je postavljena za direktora MNMU.
"Koliko god je teoretski očigledno da ne postoji argumentovana i jasno održiva granica između ta dva domena savremene umetnosti, toliko je u praksi bilo očigledno da umetnost mora da progovori svojim jezikom, bez posrednistva teorije, odnosno interpretacije. U tom smislu, kako nam je ove godine na programu muzeja nekoliko programa posvećenih ženama umetnicama, logično je bilo započeti program Dijalozi izložbom dve izuzetno zanimljive savremene umetnice, veoma aktivne učesnice savremene umetničke scene, Edite Kadirić i Kejti Voznicki" kazala je Bašičević Antić. .
Senka Latinović, kustoskinja izložbe, o ideji ciklusa Dijalozi je dodala da Iako kao muzejska institucija i sami učestvuju u aproprijaciji i kanonizovanju umetnosti, koja bi po svojoj definiciji trebalo da bude izvan sistema, ono što zapravo žele je da izbrišu granicu između tzv. marginalne i aktuelne savremene umetničke scene, da se ti svetovi približe i prepletu.
"Smatramo da art brut umetnici treba dobiju priznanje koje zaslužuju, jer je u pitanju veoma šarolik i inspirativan način umetničkog izražavanja, kao i da je sada pravi trenutak da svojom prisutnošću i vidljivošću izvrše jači uticaj i dovedu do pozitivnih promena u zvaničnom sistemu umetnosti. Da se više poštuje integritet umetnika, i da se razume da je umetnost retko kada dobra kada se povodi za trendovima, ili kada je umetnik puki proizvođač potpuno otuđen od proizvoda svog rada" kazala je Latinović.
Edita Kadirić je povodom otvaranja izložbe poručila da je joj je veoma mi je drago što učestvuje u ovom dijalogu.
"Sad prvi put imam iskustvo da ću izlagati sa nekim koga ne poznajem i čiji rad ne poznajem, a opet, imam utisak da sa Kejti stvaram jednu priču. A ta je priča univerzalna i prepoznatljiva. To je priča o adaptaciji, slobodi izražavanja i posledicama bunta, o lepoti stalne dualnosti kroz neke ženske interpretacije. To su ta neka naša prepoznatljiva sestrinstva, koja se dešavaju u poetskim međuprostorima, bez obzira odakle dolazimo u formalnom smislu", kazala je Kadrić.
Psihodelične vizije Kejti Voznicki i taktilna krhkost Edite Kadirić, i pored svih razlika u postupku, tehnici, motivu, nose zajedničku snagu beskompromisnog ogoljavanja.
Bez namere da ulepšaju sopstvena unutrašnja previranja i razmišljanja, one nam pokazuju bolna mesta: lična, ženska, društvena, mesta nelagode i neprilagođenosti.
22. decembar 20:42
22. decembar 20:08
22. decembar 19:42
22. decembar 14:57
22. decembar 14:39
22. decembar 13:57
22. decembar 13:40
22. decembar 22:09
22. decembar 21:02
22. decembar 19:29
22. decembar 23:15
22. decembar 23:12
22. decembar 22:58
22. decembar 23:19
22. decembar 19:49
22. decembar 19:15
22. decembar 14:57
22. decembar 23:47
22. decembar 22:16
22. decembar 17:04
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59
21. decembar 09:30
14. decembar 09:30
7. decembar 12:01