Milica Đurđević Stamenkovski u Nišavskom okrugu: Saradnjom institucija do najbolje podrške građanima
12. decembar 19:35
16. maj 2025 13:49
podeli vest
Foto: Alen Bronja
BEOGRAD - Turizam u Srbiji unazad nekoliko godina beleži pozitivan trend rasta i prema podacima Narodne banke Srbije u prvih 11 meseci prošle godine prihodi od stranih turista su iznosili 2,5 milijardi evra, što je za 9,0 odsto više nego u istom periodu 2023, izavio je ministar turizma Husein Memić u intervjuu za američki časopis USA Today.
Dodao je da je, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, lane ostvareno 4,4 miliona dolazaka turista, što je za 5,7 odsto više nego 2023. godine, kao i 12,7 miliona noćenja, 1,8 odsto više nego prethodne godine.
"Pored tradicionalno popularnih destinacija, kao što su Beograd, Novi Sad, Zlatibor i Kopaonik, sve veću pažnju privlače i manje poznati krajevi, poput seoskih područja", rekao je on i dodao da država putem konkursa dodeljuje sredstava za razvoj ruralnog turizma i ugostiteljstva.
Ocenio je da se uspelo da u poslednjih par godina Srbija postane turistička destinacija tokom cele godine.
Prema njegovim rečima dosta je urađeno u digitalizaciji u turizmu koja je prepoznata kao jedna od ključnih aktivnosti na tom polju.
"U tom smislu prepoznata je i potreba za uspostavljanjem informacionog sistema za digitalizaciju turističke ponude Srbije - Turistički asistent. Projekat je pokrenulo ministarstvo 2021. godine, a završen je 2023. godine. Navedena platforma daje mogućnost nadležnim institucijama da unose i uređuju informacije o destinacijama Srbije, kao i da unose i uređuju informacije o multimedijalnom sadržaju koji se odnosi na konkretne turističke destinacije, gde se praktično kreira njihova 'lična karta', odnosno informacije o smeštaju, atrakcijama, drugim uslugama i ponudom na destinaciji", istakao je on.
Pojasnio je da ova platforma omogućava krajnjem korisniku lak i jednostavan uvid u turističke lokacije Srbije, korišćenjem internet pretraživača ili mobilnih uređaja.
Aplikacija prati geolokaciju turiste i integrisana je sa digitalnom mapom kako bi obaveštavala turistu na blizinu turističkih znamenitosti ili atrakcija.
Poseban modul platforme je digitalni vodič koji korisniku omogućava pristup informacijama, o izloženim eksponatima, prostornoj organizaciji određenog lokaliteta, mogućnost korišćenja audio vodiča kao i virtuelnih tura i slično.
"Za sada je urađeno 60 virtuelnih tura po destinacijama u Srbiji. Osim navedenog, izrađen je Nacionalni portal za rezervaciju smeštaja. Platforma je pravljena prema uzoru na platformu Booking i zamišljena tako da samo vlasnici smeštajnih objekata koji su registrovani u sistemu eTuriste, Informacioni sistem turizma Srbije, mogu da nude smeštaj. Projektom digitalizacije turističke ponude Srbije je predviđeno pokrivanje bežičnom mrežom turističkih lokacija od izuzetnog značaja, odnosno dovođenje brzog interneta do određenih lokacija u destinacijama Srbije i izgradnja WiFi mreže za njih", rekao je Memić.
Naveo je da postoji niz strategija usmerenih na diverzifikaciju turizma u Srbiji, sa ciljem produženja turističke sezone, promocije manje posećenih destinacija i integracije jedinstvenih kulturnih i prirodnih resursa u nacionalnu turističku ponudu, koje sprovode resorno ministarstvo i Turistička organizacija Srbije.
Pojasnio je da se produženje turističke sezone postiže razvojem raznovrsnih turističkih proizvoda kao što su kulturni, eko i zdravstveni turizam, koji nisu ograničeni na letnje mesece, čime se omogućava privlačenje posetilaca tokom cele godine.
Dodao je da organizacija događaja van glavne sezone, poput festivala i manifestacija, doprinosi povećanju broja turista u predsezoni i postsezoni i da ministarstvo ima redovan godišnji konkurs putem koga finansira desetine turističkih manifestacija širom Srbije.
Memić je ocenio da će specijalizovana izložba Belgrade Expo 2027. značajno uticati na razvoj turističke infrastrukture, s obzirom na to da je planirana izgradnja novih hotela, modernizacija saobraćajne mreže i ulaganja u održive turističke projekte.
"Očekuje se povećan broj turista tokom i nakon samog događaja, jer će Beograd i Srbija biti izloženi globalnoj publici, što će podstaći dalji rast u sektoru ugostiteljstva, avio-saobraćaja i kulturnog turizma. Turistička organizacija Srbije će aktivno raditi na promociji najznačajnijih turističkih atrakcija zemlje, posebno onih povezanih sa temama EKSPO-a, kao što su muzika, sport, gastronomija i prirodne lepote", rekao je on.
Istakao je da će pored privlačenja turista, Expo 2027. biti i važna platforma za poslovne i ekonomske kontakte, omogućavajući Srbiji da se pozicionira kao investiciona destinacija.
"Ministarstvo sa sportskim i omladinskim organizacijama planira da podrži organizaciju volontera za ovaj događaj za koji je procena da će biti potrebno njih oko 30.000. Belgrade Expo 2027, pod temom "Play for Humanity: Sport and Music for All", je izuzetno značajan događaj za Srbiju, a naša očekivanja su da će privući predstavnike iz oko 120 zemalja i 10 međunarodnih organizacija u periodu od 15. maja do 15. avgusta 2027. godine", rekao je Memić.
12. decembar 19:35
12. decembar 19:09
12. decembar 18:27
12. decembar 17:06
12. decembar 15:16
12. decembar 14:11
12. decembar 13:54
12. decembar 19:35
12. decembar 19:16
12. decembar 18:27
12. decembar 20:51
12. decembar 20:48
12. decembar 20:42
12. decembar 16:23
12. decembar 16:16
12. decembar 11:31
12. decembar 10:03
12. decembar 08:25
11. decembar 16:37
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59