29. maj 2025 15:13
Turistička organizacija Srbije okupio srpsku i kinesku turističku privredu u Šangaju
podeli vest
Foto: TANJUG/TOS/ ANETA USKOKOVIĆ
ŠANGAJ - Turistička organizacija Srbije okupila je danas srpsku i kinesku turističku privredu u Šangaju, a direktorka TOS-a Marija Labović je izjavila da se ostvaruju konkretni rezultati saradnje s kineskim partnerima.
Turistička organizacija Srbije je saopštila da je danas uspešno održana poslovna radionica u Šangaju okupivši brojne predstavnike turističke privrede iz Srbije i Kine, kao i da je događaj imao za cilj direktno umrežavanje, razmenu iskustava i iniciranje novih partnerstava na jednom od strateški najvažnijih tržišta za srpski turizam.
Ova poslovna radionica bila je centralni događaj promotivne kampanje Turističke organizacije Srbije u Šangaju tokom ove nedelje.
Galerija
Delegacija Turističke organizacije Srbije predstavila je svoju ponudu, u okviru evropskog štanda, na međunarodnom sajmu “ITB China”, s fokusom na kulturni turizam, prirodne lepote i autentična iskustva, a direktorka TOS-a Labović je imala zapaženo izlaganje na prestižnoj “C Talk” konferenciji, koja okuplja vodeće kineske i međunarodne stručnjake iz turizma, medija i biznisa, navedeno je u saopštenju.
Labovićeva je istakla da je to bila izuzetna prilika da se, nakon uspešnog nastupa na sajmu "ITB China", koji je trajao od 27. do 29. maja, dodatno ojačaju veze sa kineskim partnerima.
"Lični kontakt je nezamenjiv kada je reč o građenju poverenja i dugoročnih odnosa. Kinesko tržište je za nas od strateškog značaja, i ovakvi događaji doprinose ne samo promociji Srbije, već i konkretnim poslovnim rezultatima", rekla je Labovićeva.
Posebno je istakla značaj bezviznog režima, koji je Srbija, kao prva zemlja u Evropi, uvela za kineske državljane, kao i važnost direktnih letova nacionalne avio-kompanije "Air Serbia", koji povezuju Beograd sa Šangajem i Guangdžouom.
"Time se dodatno olakšava dolazak kineskih turista, a odlični bilateralni odnosni i čelično prijateljstvo između naših naroda čine da se gosti iz Kine u Srbiji osećaju sigurno, poštovano i dobrodošlo, što je vrednost koju posebno negujemo", naglasila je Laabovićeva.
Na radionici je učestvovalo 11 predstavnika srpske turističke privrede, uključujući nacionalnu avio-kompaniju „Air Serbia“, kao i predstavnike renomiranih hotela i rizorta “Crowne Plaza”, “Nobel grupa”, “Mona hoteli”, “Aqua Star Danube”, “Fruške Terme”, “Capital Hotel/Lumier”, “Balkan Infinity/MTS”, “Glob Metropoliten Tours”, “Sai Hua” i “Omnitours/City Hotel”.
Kako je navedeno, u tet-a-tet susretima, srpski turistički privrednici ostvarili su direktne kontakte sa oko 70 kineskih turističkih agencija, što predstavlja važan korak u daljoj promociji Srbije kao atraktivne destinacije za turiste iz Kine.
Događaju je prisustvovao konzul Srbije u Šangaju Saša Jeremić, a na kraju radionice dodeljene su i nagrade kineskim partnerima koje su obezbedili srpski hotelijeri i “Air Serbia”.
Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku, kineski turisti ostvarili su 93.624 noćenja u Srbiji u prva tri meseca 2025, što je rast od čak 68 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.
Značajan porast, kako je navedeno, zabeležen je ne samo u Beogradu, već i u planinskim centrima i banjama, poput Zlatibora i Vrnjačke Banje.