17. jun 2025 16:05

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija od 2017. smanjila karbonske emisije za 76,2 odsto

Izvor: TANJUG

podeli vest

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija od 2017. smanjila karbonske emisije za 76,2 odsto

Foto: TANJUG/MILOŠ MILIVOJEVIĆ

BEOGRAD  - Kompanija Coca-Cola HBC Srbija uspela je da od 2017. godine smanji emisiju ugljen-dioksida za 76,2 odsto, dok je u periodu od 2007. do 2024. godine smanjila i potrošnju vode po litri proizvedenog pića za 55 procenata, izjavio je danas generalni direktor kompanije Saša Marković na predstavljanju Izveštaja o održivom poslovanju u Beogradu.

Predstavio je podatke 12. izveštaja o održivom poslovanju koji objavljuje kompanija, a peti izveštaj otkad je Bambi postao deo sistema Coca-Cola HBC Srbija.

"Ono što ćete videti u izveštaju jeste naš napredak na putu ka održivom poslovanju i dugoročnoj startegiji. Osim onoga što odlikuje naš sistem, a to su sjajni rezultati kako u proizvodnji tako i na samom tržištu, ovo pokazuje i našu posvećenost dugoročnom planu održivosti poslovanja, kao i da je moguće ostvariti ciljeve koje imamo kao grupa Coca-Cola HBC - da dostignemo neto nultu emisiju do 2040. godine", rekao je Marković medijima u Barrel House.

Marković je istakao da kompanija 83 odsto svih svojih nabavki obavlja na lokalnom tržištu.

"Time pokazujemo posvećenost domaćem tržištu i da smo mi u suštini lokalna kompanija. Sve ovo ostvarujemo ne samo zahvaljujući našim zaposlenima, već i partnerima, dobavljačima, kupcima. Zajedno radimo na tome da ozelenimo čitav naš portfolio", rekao je Marković.

Generalni direktor kompanije Bambi Dragan Stajković istakao je da je za njih prethodna godina bila teška, ali da su uprkos tome ostali verni u održivom društvenom poslovanju.

"Sačuvali smo svoja radna mesta, donirali smo više nego ikad - duplo više nego prethodne godine (40 tona), učestvovali smo u mnogim volonterskim akcijama i samim tim smo priveli godinu kraju na najbolji mogući način. Osim toga, dokazali smo da održivo poslovanje nije samo reč na papiru već i deo naše obaveze i odgovornosti", rekao je Stajković u izjavi za medije.

Kompanija Bambi ostvarila je smanjenje potrošnje vode za 26,64 odsto u odnosu na 2023. godinu.

Punionica Coca-Cola HBC Srbija u Beogradu postala je "Zero Waste", sa 100 odsto otpada koji se reciklira ili na drugi način preradi, dok je Bambi ostvario stopu od 99,7 procenata.

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija je tokom 2024. realizovala niz investicija u proizvodne procese, optimizaciju i digitalizaciju poslovanja od oko 36 miliona evra s ciljem ulaganja u održivi rast i otvaranja novih prilika za širenje poslovanja.

Briga o zaposlenima i ulaganje u njihov profesionalni razvoj ostali su jedan od glavnih prioriteta za obe kompanije, a tokom 2024. godine kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi ukupno su imale 1.828 zaposlenih.

Kompanije su u protekloj godini zajednički uložile više od 200.000 evra kroz različita sponzorstva i donacije, a donirale više od 200.000 litara pića i 40 tona proizvoda.

Podaci iz Izveštaja pokazuju da su obe kompanije pretežno sarađivale sa lokalnim dobavljačima. Njihov udeo u ukupnom budžetu nabavke u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija dostiže 83 odsto, dok su Bambi lokalni dobavljači snabdevali sa 77,56 procenata.

Portfolio kompanije Coca-Cola HBC Srbija obogaćen je novim proizvodima kao što je Coca-Cola Cherry sa manje ili bez šećera i manjim pakovanjima, a predstavljeni su i praktični, visokokvalitetni kokteli i premium pre-mixed pića Jack&Coke i Bacardi&Coke, iz kategorije alcohol ready-to-drink.

Iako je usled velikog požara u fabričkim postrojenjima kompanije Bambi tokom prošle godine privremeno usledila nestašica Plazme na tržištu, tokom 2024. godine inovacije su obogaćene i proširene upravo u toj kategoriji portfolija, pa je Plazma Mini Mini postala najprodavaniji proizvod u kategoriji tvrdog keksa.

Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije - Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku.