18. mart 2023 14:45

Nataša Niškanović: Cilj marketa je promovisanje održive mode

Izvor: TANJUG

podeli vest

Nataša Niškanović: Cilj marketa je promovisanje održive mode

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Koordinatorka i organizator "Market drugačije mode", Nataša Niškanović, izjavila je danas da je njena ideja da se promoviše drugačija moda i da se ukaže na značaj održive mode.

"Došli smo na ideju da napravimo inicijativu kulturna raznolikost u održivoj modi i da mapiramo inicijative širom Srbije koje se bave održivom modom, na neki od načina bilo da su to lokalni brendovi ili oni recikliraju ili inkorporiraju lokalnu modu u svoj dizajin, da ih pronađemo, okupimo na jednom mestu, napravimo zajednicu održive mode i da ih promovišemo promovišemo taj koncept", rekla je Niškanović Tanjugu.

 

Kako je kazala, na "Marketu drugačije mode" izlažu žene koje se bave starim zanatima, navodeći primer Marije Ivošev koja se bavi ćurčijskim zanatom, koji je nasledila od svog oca.

"Zatim izlažu žene koje recikliraju stvari, koje su se odlučile da na neki drugačiji način pristupe modi i da na taj način promovišu svoje vrednosti", rekla je Nikškanović.

Dodala je da je veliki izazov da se neko bavi altertnativom kakva je održiva moda i naglasila da kod nje postoji ljubav prema tome.

 

"Ne razmišljamo o tome odakle dolazi odeća koju nosimo. Jeftina odeća i brza moda imaju svoju veliku cenu u ljudskim pravima, ekološkom otisku i etičkim normama. Najčešće ne znamo šta stoji iza brze mode. Može nešto da košta 300 ili 500 dinara, ali to nije realna cena ako ste nekog fer platili i dali mu fer radne uslove. Ne postoji matematička mogućnost da ta majica košta tako malo, ako ćete vi da poštujete svoje radnike, njihova ljudska i radna prava", rekla je Niškanović

Ona je dodala da treba razmišljati ko pravi odeću i šta se krije iza te odeće, kao i da li treba baš svaka stvar za koju se neko uhvati da je kupi.

Kazala je da na marketu izlažu socijalna preduzeća, uruženja kao i žene koje se samostalno bave zanatima, odnosno koje imaju, kako je rekla, formu koja nije veliki brend i na taj način pokušavaju da promovišu svoje male biznise.