Patrijarh Porfirije u Vitaniji na Međunarodnoj konferenciji Balkanski međureligijski dijalog
9. decembar 23:09
22. decembar 2023 16:07
podeli vest
Foto: TANJUG/BEOGRADSKI METRO I VOZ/ EDVARD NALBANTJAN
BEOGRAD - Dekan Mašinskog fakulteta u Beogradu Vladimir Popović izjavio je danas da je građenje beogradskog metroa najvažniji i najveći projekat u Srbiji i da Mašinski fakultet u njemu vidi svoju šansu, jer ne postoji segment u kom mašinci nisu uključeni.
On je na prezentaciji projekta izgradnje beogradskog metroa "Gradimo METROpolu", održanoj na Mašinskom fakultetu za studente i stručnu javnost, a u cilju većeg uključivanja akademske zajednice u projekat njegove izgradnje, rekao da je građenje metroa sveobuhvatan proces i da je neophodno da svi resursi budu raspoloživi, da se radi zajedničkim snagama i da svi budu zadovoljni urađenim.
Galerija
Direktor Javno-komunalnog preduzeća (JKP) "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović kazao je da su mašinske oblasti uključene u projektovanje, pripremnu fazu ali i samu gradnju metroa.
On je istakao da za razliku od drugih zemalja u kojima su u ovakve projekte dosta uključeni strani eksperti, u Srbiji postoji plan da se u izgradnju metora uključe mladi stručnjaci, odnosno srpska pamet, kao i da se kroz projekat grade i naši stručnjaci i da su već utvrđeni koraci saradnje sa fakultetom.
Mladenović je pozvao studente zajedno sa profesorima na konkretnu saradnju kroz rad u svim fazama, jer je, kako je naglasio "izgradnja metroa velika šansa za sve".
Izgradnja BG metroa, kako je rečeno na prezentaciji, omogućiće ravnomeran i održiv razvoj Beograda u narenoj deceniji i to je jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji koji će uticati ne samo na unapređenje javnog transporta u prestonici i poboljšanje ukupnog kvaliteta života Beograđana, već i šire na sveobuhvatni privredni i tehnološki razvoj čitavog društva.
Planirana je izgradnja tri linije metroa, a trase će prolaziti kroz devet opština Beograda - Čukaricu, Savski venac, Stari grad, Palilulu, Zvezdaru, Novi Beograd, Zemun, Vračar i Voždovac.
"Linija 1", trebalo bi da povezuje Železnik i Mirjevo, i ona bi bila duga 21,4 kilometara, imala bi 21 stanicu, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja na ovoj trasi bude 32 minuta i angažovano 31 trodelnih vozova.
"Linija 2" bi povezivala Mirjevo i Bežaniju, ukupno bi bila duga 24 kilometar i imala bi 24 stanice, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja bude 39 minuta i angažovano 40 trodelnih vozova.
"Linija 3" bi bila duga 23 kilometar imala bi 22 stanice i povezivala bi Bežaniju i Banjicu za 38 minuta sa 27 trodelnih vozova.
Procenjuje se da bi ove tri linije u 2033. u vršnim časovima ukupno koristilo 100.260 ljudi, od kojih bi "Liniju 1" koristilo 38.730, "Liniju 2" njih 32.980, a "Liniju 3" 28.550 ljudi.
JKP "Beogradski metro i voz", kako se navodi u saopštenju, nastaviće da organizuje prezentacije projekta izgradnje beogradskog metroa "Gradimo METROpolu“ za studente i stručnu javnost.
9. decembar 23:09
9. decembar 22:14
9. decembar 21:13
9. decembar 16:32
9. decembar 15:38
9. decembar 15:18
9. decembar 15:08
9. decembar 14:57
9. decembar 22:14
9. decembar 22:14
9. decembar 21:13
9. decembar 23:09
9. decembar 22:51
9. decembar 22:14
9. decembar 21:43
9. decembar 22:25
9. decembar 17:26
9. decembar 16:10
9. decembar 23:57
9. decembar 14:26
9. decembar 13:55
9. decembar 08:29
9. decembar 18:29
9. decembar 13:20
9. decembar 13:14
9. decembar 12:31
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59
9. decembar 19:43
9. decembar 19:23
9. decembar 17:47
8. decembar 17:14
9. decembar 15:14
9. decembar 16:59
9. decembar 18:30
9. decembar 17:41