11. avgust 2023 17:05

Goran Aleksić: Predložene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja su u interesu privrede

Izvor: TANJUG

podeli vest

Goran Aleksić: Predložene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja su u interesu privrede

Foto: Tanjug video, arhiva

BEOGRAD - Direktor Srbijatransporta Goran Aleksić rekao je danas da je javna rasprava o Predlogu izmena Zakona o bezbednosti sabraćaja bila kvalitetna i da su predložene izmene u interesu srpske privrede.

On je istakao da je u javnoj raspravi bio uključen veliki broj stručnih institucija.

"Srpska privreda je nove mere snažno podržala. Transportu će biti obezbeđeni uslovi za postojanje veoma bitnog resursa koji će se nazivati 'stručna radna snaga', tj. vozači teretnih vozila i autobusa. Zakon će omogućiti put Srbije ka jedinstvenom tržištu i daljem razvoju preko uređenog, organizovanog i konkurentnog transporta", rekao je Aleksić za Tanjug.

Upitan da li će smanjenje starosne granice za vozače C i D kategorije smanjiti njihov nedostatak na tržištu, Aleksić podseća da je snižavanje starosne granice u skladu sa direktivama i praksom EU.

"U prethodne četiri godine u Srbiji je izuzetno kvalitetno implementirana obuka za stručnu profesionalnu kompetenciju profesionalnih vozača. Ova, izuzetno kavalitetna odluka, će obezbediti znanja i veštine mladim ljudima koji bi pristupili ovoj profesiji", rekao je on.

On je istakao da poslodavci najviše podržavaju mlade ljude koji su spremni da uzmu učešće u radu i poslovanju.

"U procesima digitalizacije privrede i transporta mladi ljudi su daleko verziraniji za takve vrste poslova. U domaćem transportu preko 30 odsto vozača je starije od 50 godina, a primetan je i značajan broj penzionera i strane radne snage", dodao je Aleksić.

Podsetio je da će naša zemlja kroz određeni vremenski imati u velike probleme koji se tiću održivosti i funkcionalnosti drumskog transporta.

"Nedostatak profesionalnih vozača je prisutan na nivou cele EU, stoga je i delatnost drumskog transporta najuređenija internacionalna delatnost. Svi ljudi koji žele nešto bolje odlaze u zemlje u kojima su poslovi transporta više plaćani, a kod nas se pojavljuju ljudi iz zemalja u kojima su zarade vozača niže nego u Srbiji", rekla je Aleksić.

On je poručio da država treba svim mladim ljudima do 30 godina da subvencioniše obuku za stručnu kompetenciju, kao što im u mnogo dužem periodu to omogućava kroz srednju saobraćajnu školu.

"Srbiji nedostaje veliki broj profesionalnih vozača, a ti problemi su izraženiji nego ranije. Vozača teretnih vozila ima više nego vozača autobusa. Veliki nedostatak vozača autobusa je veliki problem za poslodavce u javnom prevozu", istakao je on.

On je naglasio da će se mera privremenog oduzimanja vozila predviđena izmenama Zakona odnositi na izrazito mali procenat vozača.

"Mera privremenog oduzimanja vozila se odnosi na ljude koji dva puta budu osuđeni na teške saobraćajne prekršaje, pa to učine i teći put. To se odnosi na mali procenat ljudi", istakao je Aleksić.

On je naglasio da su kaznene mere u EU mnogo veće nego kod nas, kao i da njihov sistem kažnjavanja zavisi od više faktora.