22. decembar 2022 18:02

Vesić: U 2023. biće nastavljen ubrzani razvoj železnice, a železničari će imati veće plate

Izvor: TANJUG

podeli vest

Vesić: U 2023. biće nastavljen ubrzani razvoj železnice, a železničari će imati veće plate

Foto: TANJUG/JADRANKA ILIĆ

BEOGRAD - Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukure Goran Vesić razgovarao je danas sa rukovodstvom i zaposlenima u preduzeću Infrastruktura želenice Srbije o planovima za 2023. godinu i najavio da će biti nastavljen ubrzani razvoj železnice, kao i da će železničari imati veće plate.

“Želeo sam da upoznam zaposlene sa planovima države, da čujem njihove probleme i da razgovaramo o tome kako dalje da razvijamo železničku infrastrukturu“, rekao je ministar Vesić.

Navodeći da je, zahvaljujući predsedniku Aleksandru Vučiću i odluci Vlade Srbije, u poslednjih nekoliko godina došlo ubrzanog razvoja železnica, istakao je da će se taj trend svakako nastaviti.

U tom smislu, naveo je da se ubrzano gradi brza pruga između Novog Sada i Subotice, te da uskoro sledi potpisivanje ugovora o izgradnjo brze pruge između Beograda i Niša, a nakon toga i potpisivanje ugovora za deonicu pruge Niš-Preševo, te obnova barske pruge kroz Srbiju, od Valjeva do Vrbnice, pruge Kraljevo – Stalać – Rudnica, kao i obnova pruge Sombor – Vrbas, saopštilo je ministarstvo.

"Na taj način, uz projekte koji su u toku, poput izgradnje obilaznice oko Niša, pokazujemo koliko su železnice važne za Srbiju i koliko će država ubuduće ulagati u njih“, rekao je ministar.

Vesić je istakao i da Srbija postaje sve značajniji logistički centar ovog dela Evrope, što znači i veći promet robe, čiji će se deo obavljati upravo železnicom.

"To je velika šansa za železnički saobraćaj, i u narednom periodu, pored drumskog, imaćemo i ubrzan razvoj železničkog saobraćaja. A, kada tome dodamo projekat gradske železnice, izgradnju metroa, jasno je da će Srbija razvijati železnicu kao krajem 19. veka, kada su se u zemlji intenzivno gradile pruge“, rekao je ministar Vesić.

Dodao je i da je plan EU da se u narednom periodu udvostruči broj kilometara železničkog koloseka i da Srbija prati taj trend.