8. februar 2024 13:53

DRI: Unaprediti aplikativne kontrole SAPERP finansijskog informacionog sistema Beograda

Izvor: TANJUG

podeli vest

DRI: Unaprediti aplikativne kontrole SAPERP finansijskog informacionog sistema Beograda

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Neophodno je unaprediti aplikativne kontrole i obezbediti razmenu podataka u formatima koji će smanjiti zavisnost od dobavljača usluge, ključna je poruka Državne revizorske institucije (DRI) nakon obavljene revizije upravljanja SAP ERP finansijskim informacionim sistemom grada Beograda, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare u DRI.

Na predstavljanju izveštaja o reviziji svrsishodnosti poslovanja "Upravljanje SAP ERP finansijskim informacionim sistemom grada Beograda" istaknuto je da je ona rađena zbog velikog broja korisnika ovog sistema a reč je o više od 100 direktnih i indirektnih budžetskih korisnika sa 1.300 svojih korisnika.

Predsednik DRI i generalni državni revizor Duško Pejović je istakao da je u prethodnom periodu kroz više izveštaja koje je objavila DRI ukazano da je od početne implementacije ovog sistema uočeno da on pati od nedostataka.

" Kako se SAP ERP koristi više od 10 godina, mnogi početni problemi su prevaziđeni. Promenljivo okruženje stvara nove izazove u kontinuitetu pojavom novih IT rizika koji mogu izazvati povremeno, dugotrajno pa čak i trajno nefunkcionisanje sistema, ugrožavajući ukupno poslovanje gradske uprave", rekao je on.

Dodao je da su prethodnih godina uočeni problemi u funkcionisanju SAP ERP finansijskog sistema u više IT oblasti koje utiču na finansijsko izveštavanje i efikasnost interne kontrole.

Zato smo, ukazao je on, za cilj revizije odredili ocenjivanje da li upravljanje SAP ERP finansijskim informacionim sistemom omogućava efikasno postizanje ciljeva iz nadležnosti Sekretarijata za finansije grada Beograda.

U izveštaju se navodi da IT operacije ne postižu potpunu efektivnu upotrebu ovog sistema, jer upravljanje zahtevima korisnika, rešavanje operativnih problema i incidenata, praćenje kvaliteta rada nije uređeno internim aktima.

Dodaje se da se poslovi obavljaju saradnjom zaposlenih iz različitih organizacionih delova gradske uprave i da ne postoji unificiran način razmene informacija, što je uslov za standardizaciju rešenja za njihovo prevazilaženje.

DRI u preporukama, između ostalog, navodi da je neophodno obezbediti mehanizam kojim će se sprečiti automatsko prihvatanje naloga u glavnu knjigu, uspostaviti kontinuitet poslovanja u vanrednim okolnostima, tako da se obezbedi funkcionisanje sistema u slučaju prekida saradnje sa pružaocima usluga.