11. februar 2024 09:15

Šuša: Stanovnici Opštine Surčin brže dolaze do centra Beograda zahvaljujući petlji Jakovo

Izvor: TANJUG

podeli vest

Šuša: Stanovnici Opštine Surčin brže dolaze do centra Beograda zahvaljujući petlji Jakovo

Foto: TANJUG/JADRANKA ILIĆ

SURČIN - Novoizgrađena saobraćajna petlja kod Jakova pokazala se kao dobra investicija jer je rasteretila opštinu Surčin tranzitnog kamionskog saobraćaja i priključila kompletnu industriju na autoput "Miloš Veliki", kažu građani i privrednici iz Jakova.

Predsednik opštine Surčin Stevan Šuša i ministar građevinarstva Goran Vesić rekli su za Tanjug da stanovnici te opštine danas stižu brže do centra Beograda, kao i da će bolja veza sa autoputem doprineti privrednom razvoju tog dela Beograda, s obzirom da je sada omogućen mnogo bolji pristup industrijskoj zoni u Jakovu.

Šuša je rekao da je za opštinu Surčin petlja bila najznačajniji infrastrukturni projekat, kao i za deo građana opštine Pećinci koji gravitiraju ka Surčinu.

"Najveći deo saobraćaja koji je prolazio kroz Surčin sada koristi novu petlju koja im je omogućila brz dolazak u Beograd. Rasteretili smo opterećenu saobraćajnicu od centra Surčina do kružnog toka na Bežanijskoj Kosi. Otvaranjem ove priključne saobraćajnice na autoput Miloš Veliki ogroman broj privredenika je došao sa predlogom da uloži sredstva", rekao je Šuša.

On je zahvalio ministru građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Vesiću na velikom doprinosu da se ispuni obećanje predsednika Aleksandra Vučića, da ova priključna saobraćanjica bude puštena u rad.

Vesić je istakao da će taj deo grada biti veoma važan i interesantan u narednom periodu.

"Projekat pokazuje koliko saobraćajna infrastruktura može da dovede do promene kada je u pitanju neka opština i koliko delovi opštine postaju atraktivniji kada se izgradi petlja ili autoput. I to je samo dokaz koliko je politika predsednika Vučića ispravna kada kaže da je izgradnja saobraćajne infrastrukture osnov za privredni rast", rekao je ministar Vesić, odgovarajući na pitanje o koristi ove priključne saobraćajnice kod Jakova za građane i privredu.

Vesić je istakao da je petlja kod Jakovo važna ne samo za 40.000 ljudi koji tu žive, već i zato što se u Jakovu nalazi industrijska zona, kao i da je njenom izgradnjom omogućeno da se ta industrijska zona dodatno razvije.

Nikosava Lilić iz Jakova seća se da joj je nekada trebalo i više od sat vremena do Beograda, dok sada, kaže, stiže za desetak minuta.

"Imam samo reči hvale. Svi su bili oduševljeni, posebno omladina", dodaje Nikosava.

Njen komšija, Božidar Žigić, ranije je putovao do rodne Mionice više od dva sata, dok mu sada zbog autoputa i petlje Jakovo, kaže, treba oko

45 minuta.

"Nekada smo do Obrenovca putovali preko Beograda dva sata, a sada stižemo za 10 minuta. To su pokazatelji koliko nam je petlja olakšala život", rekao je on.

Poljoprivrednik iz Jakova Đorđe Otanjac kaže za Tanjug da je kompletna opština Surčin dobila dodatnu vrednost izgradnjom petlje kod Jakova, posebno Surčin gde je smanjen promet teretnog saobraćaja.

"Investitori će ulagati, postali smo privlačna lokacija za investitore", ističe Otanjac.

Ministar Vesić je dodao da je blizu petlje kod Jakova počela igradnja Nacionalnog stadiona i prostora na kome će se održati specijalizovana Međunarodna izložba Ekspo 2027.

"Već smo izgradili brzu saobraćajnicu između Novog Beograda i Surčina i tu će se završavati i prvi deo pruge koja će ići od Zemun Polja do Ekspa. Železnička infrastruktura će obuhvatiti i aerodrom Nikola Tesla i centar Surčina i nastaviće kasnije prema Obrenovcu", naveo je Vesić za Tanjug.

Povodom budućih ulaganju u opštinu Surčin, sa ministrom se slaže i predsednik opštine Šuša koji ističe da projekat Ekspo 2027. prevazilazi okvire Surčina.

"Mi u opštini Surčin imamo i kompaniju Vansi koja značajna sredstva ulaže u rekonstrukciju aerodroma Nikola Tesla", kaže Šuša.

Širina kolovoza petlje Jakovo iznosi šest metara, od čega je jednotračni kolovoz širok 3,5 metara, dok je zaustavna traka 2,5 metara, a širina bankina iznosi 1,5 metara.

Ukupna dužina saobraćajnica iznosi 2,24 kilometra, a površina kolovoza ulivno-izlivnih saobraćajnica i proširenja zaustavne trake autoputa je 11.230 kvadratnih metara.

Izgradnja je obuhvatila i javno osvetljenje za nove saobraćajnice, telekomunikacionu infrastrukturu, sistem za detekciju saobraćaja i video nadzor.

Radove na petlji izvodili su kineska kompanija CRBC i domaća firma "Ras".

Vrednost radova je 3,3 miliona dolara, a priključna saobraćajnica je otvorena 16. decembra 2023. godine, dve nedelje pre roka.