26. januar 2024 10:30

Ninoslav Kekić: Portal Registar administrativnih postupaka dobra baza i za građane i za privredu

Izvor: TANJUG

podeli vest

Ninoslav Kekić: Portal Registar administrativnih postupaka dobra baza i za građane i za privredu

Foto: RSJP

BEOGRAD - Jedan od rezultata reforme javne uprave, koja se u Srbiji sprovodi uz kontinuiranu podršku Evropske unije jeste i pokretanje Portala Registra administrativnih postupaka, koji predstavlja katalog usluga javne uprave, budući da objedinjuje sve usluge na jednom mestu i predstavlja dobru bazu za informisanje građana i privrede šta je njima potrebno da bi ostvarili određeno pravo ili ispunili obavezu, odnosno primili uslugu javne uprave.

Ninoslav Kekić iz Republičkog sekretarijata za javne politike (RSJP) kaže za Tanjug da je portal, pre svega, namenjen građanima i privredi, ali i organima javne uprave jer oni imaju velike koristi kada, primera radi, uvode novog službenika u posao ili kada treba da se zameni neki službenik na šalteru.

"Ukoliko neko nije obavljao taj posao on uđe u registar, pronađe podatke, koji su dokumenti potrebni i lako primi zahtev stranke i samim tim praktično krene u procesuiranje određene usluge kako ne bi rokovi prolazili a da korisnik usluge ne dobije uslugu na vreme. S druge strane, za privredu i građane je značajan zbog toga što omogućava da na jednom prozoru odnosno jednom portalu bilo koji privrednik, bilo koji građanin pronađe sve potrebne informacije šta mu je potrebno da ostvari određeno pravo ili ispuni obavezu", rekao je Kekić.

On je istakao da je korišćenje veoma jednostavno - potrebno je da se preko nekog od brauzera pronađe portal Registra administrativnih postupaka rap.euprava.gov.rs i da se na vrlo jednostavan način uz četiri prilagođena filtera pronađe potrebna usluga, a zatim da se na osnovu ključne reči pronađu sve informacije o konkretnoj usluzi. Ako korisnik izabere da uslugu traži po instituciji koja je pružalac usluge, ukuca naziv institucije i pronađe koje su njihove usluge dostupne, odnosno informacije. Može se koristiti i pretraga po oblasti kojom se bave (delatnosti) ili u kojoj oblasti pronalaze određenu uslugu ili na osnovu životnog događaja.

"Jednostavno, ako je u pitanju zaposlenje, ako je u pitanju neka određena delatnost u saobraćaju, on će pronaći kroz te filtere i na treći klik će dobiti potpuno sve informacije. Ukoliko je usluga i digitalizovana, on će praktično na klik ovde pokrenuti uslugu ako je ulogovan već na portalu eUprave preko eID-ja, on može da pokrene uslugu automatski, ukoliko nije potrebno je da se uloguje i pokrene uslugu tog trenutka", rekao je Kekić.

Ističe da je u bazi skoro 4.000 administrativnih postupaka zbog toga što se oni svi uređuju, ali da je bitno da je na Portalu Registra administrativnih postupaka dostupno 3.091 postupaka.

"Možemo da podelimo postupke koji su digitalni i postupke koji nisu digitalni. Najnovije je da su postupci za građane praktično upotpunjeni jer prethodno je RAP portal bio portal isključivo za privredu i imao informacije za privredu. Sada je u potpunosti razvijena stranica za građane i sve usluge za građane se mogu takođe naći na RAPu. Ono što trenutno radimo jeste da razvijamo registre jedinica lokalnih samouprava koji će u toku ove godine takođe učiniti svoje postupke javno dostupnim", rekao je Kekić.

Što se tiče digitalnih usluga, navodi Kekić, najnovije usluge koje su digitalizovane su usluge Ministarstva unutrašnjih poslova i Ministarstva saobraćaja, a radi se o 18 usluga koje su dostupne u poslednjih mesec dana i koje će biti dostupne u narednim godinama.

"To su usluge u oblasti licenciranja autobuskih stanica, međunarodnih linijskih prevoza zatim oblast protivpožarne zaštite, oblast obezbeđenja takođe oblast okupljanja, kretanja, praktično svaki dan se radi na nekim novim uslugama. Ono što je najvažnije, 3.091 usluga je dostupna građanima i privredi u ovom trenutku na portalu RAPa i tih usluga, svih 3.091 pruža više od 130 organa. Svakog meseca pridružuje se novi broj usluga koji je dostupan građanima na portalu Registra administrativnih postupaka", rekao je Kekić.

Dodaje da je suština portala da je svaki građanin, svaki privrednik uvek prvi na šalteru i da od kuće može da se proveri šta je potrebno.

Kako kaže ukoliko je usluga digitalna, ona je direktno i dostupna, a ukoliko nije dobili smo punu informaciju u kom periodu organ radi i prima određene zahteve, šta je potrebno da se uz taj zahtev podnese.

"Možemo da skinemo zahtev i popunimo ga već unapred i praktično uštedimo svoje vreme dolaskom na šalter jer mi već imamo pripremljenu punu dokumentaciju. Neće nam se desiti situacija fali vam neki dokument ili niste dobro uplatili taksu zbog toga što smo dobili potpunu informaciju sa portala Registra administrativnih postupaka, koliko iznosi određena taksa, na koji račun treba da se uplati, koji je poziv na broj i jednostavno potpuno smo informisani u svakom trenutku", zaključio j eon.