Macura i Ferguson: Bazar dan međunarodne zajednice za Srbiju, čin davanja i povezivanja
7. decembar 16:26
24. jul 2025 09:39
podeli vest
Foto: shutterstock.com/Ground Picture, ilustracija
VAŠINGTON - Veštačka inteligencija (AI) postaje sve prisutnija u životima tinejdžera, ne samo kao alat za rešavanje problema ili donošenje odluka, već i kao "digitalni prijatelj", pružajući emocionalnu podršku, savetovanje i čak društvo, pokazalo je istraživanje organizacije "Common Sense Media".
Prema tom istraživanju, 70 odsto tinejdžera koristi AI kao "pratitelje", a polovina njih to čini redovno, piše CBS njuz.
Studija je pokazala da su platforme poput "Character.AI" i "Replika", koje nude digitalne prijatelje sa prilagodljivim ličnostima, postale popularne među mladima.
Čak i popularni četbotovi poput "ChatGPT"-a koriste se na isti način, kao izvor podrške i razgovora.
Iako neki tinejdžeri koriste AI za hrabrosti ili pomoć u donošenju odluka, stručnjaci upozoravaju da tehnologija može da zameni stvarne ljudske odnose.
"Mlađa deca zaista veruju da su ovi veštački prijatelji poput stvarnih prijatelja, roditelja ili terapeuta", rekao je osnivač "Common Sense Media", Džim Stajer.
On je dodao da je problematično kada AI počne da zamenjuje stvarnu ljudsku interakciju.
Stručnjaci ističu da je jedan od razloga za sve veće oslanjanje na AI njegova dostupnost i bezuslovna podrška.
Prema njihovim rečima, problem se pogoršava kada AI postane prvi izbor za tinejdžere u emocionalnim razgovorima ili donošenju ozbiljnih odluka.
Prema studiji, 31 odsto tinejdžera smatra da su razgovori sa AI podjednako zadovoljavajući kao razgovori sa stvarnim prijateljima.
Takođe, 33 odsto njih je razgovaralo o ozbiljnim temama sa AI umesto sa stvarnim ljudima.
Istraživači su zabrinuti zbog potencijalnih negativnih uticaja AI na mentalno zdravlje mladih.
Problemi sa vezama i razvojem socijalnih veza postaju sve izraženiji, a AI može čak da pogorša krize usamljenosti i mentalnih problema među adolescentima.
Dok AI može da pruži korisnu podršku, istraživači i edukatori se slažu da je važno da se pronađe ravnoteža.
6. decembar 17:23
6. decembar 17:19
6. decembar 16:00
6. decembar 15:57
7. decembar 16:24
7. decembar 14:18
7. decembar 12:57
7. decembar 16:40
7. decembar 16:26
7. decembar 16:07
7. decembar 13:52
7. decembar 06:26
6. decembar 11:49
5. decembar 16:11
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59
3. decembar 11:40
27. novembar 16:00
27. novembar 11:17
7. decembar 15:19
7. decembar 15:01
7. decembar 08:49
5. decembar 17:23
5. decembar 16:45
5. decembar 15:27