Više javno tužilaštvo u Kraljevu: Nema nezakonitog postupanja policije u slučaju smrti S. Đ. (18)
28. novembar 16:21
24. novembar 2025 19:49
podeli vest
Foto: Preuzet video
TIVAT - Ministarka turizma Crne Gore Simonida Kordić izjavila je danas na otvaranja drugog izdanja regionalnog foruma "Bridging Destinations: Montenegro 2025" da Jugoistočna Evropa može da nastupi kao jedinstvena makro-destinacija, prostor u kojem može da se doživi sve - od planina, mora, od različitih kultura do različitih stilova života, ističući da su pokrenuli nicijativu za stvaranje zajedničkog turističkog paketa Jugoistočne Evrope za udaljena tržišta.
Kordić je na tom forumu, koji je održan u Tivtu kao nastavak dijaloga započetog u Rimu u julu ove godine, rekla da Crna Gora preuzima aktivnu ulogu u jačanju regionalne turističke saradnje.
"Pokrenuli smo inicijativu za stvaranje zajedničkog turističkog paketa Jugoistočne Evrope za udaljena tržišta. Uspeh svakog od nas zavisi od saradnje, a ne takmičenja. Turisti danas putuju između više destinacija, naš stvarni potencijal leži u povezivanju, u komplementarnosti naših kultura, prirode i ponude. Zajedno možemo da stvorimo jedan od najraznovrsnijih i najautentičnijih turističkih regiona na svetu", poručila je Kordić.
Istakla je da će Crna Gora da nastavi da bude pouzdan partner u ovom procesu, gradeći okvir za dugoročnu saradnju i moderan regionalni narativ, a podsetila je i da je Crna Gora prvi put izabrana da predsedava Komisijom za Evropu pri UN Turizmu što je, kako je istakla, veliko priznanje i šansa da utiče na evropske turističke politike.
"Crna Gora na malom prostoru nudi neverovatnu raznolikost - u jednom danu more i sneg, netaknuta priroda, autentična sela, organska hrana, tišina i gostoprimstvo koje ne može da se inscenira. U vremenu kada globalizacija briše razlike, autentičnost postaje naša najjača vrednost", rekla je Kordić.
Naglasila je da taj forum ima cilj da izgradi održiv, prepoznatljiv i konkurentan regionalni brend.
Forum je okupio visoke predstavnike turističkih institucija Jugoistočne Evrope, koji su kroz panele, prezentacije i umrežavanje razmenili iskustva o zajedničkom nastupu na dalekim tržištima.
Predstavnici međunarodnih institucija i zemalja regiona snažno su podržali ideju zajedničkog nastupa na dalekim tržištima.
Iz UN Turizma poslata je poruka da Jugoistočna Evropa više nije "skriveni deo kontinenta", već rastuća globalna destinacija.
Predstavnici Srbije su na forumu ukazali na rast interesovanja za ruralni turizam kao važan deo zajedničke ponude, dok su predstavnici Bugarske istakli da ta država radi na obezbeđivanju direktnih letova iz Kine i SAD, što će ojačati poziciju čitavog regiona, a predstavnici Grčke naglasili su da su daleka tržišta strateški prioritet za sve zemlje JIE.
Italija je naglasila da su za turiste udaljenih tržišta evropske destinacije međusobno povezane i da saradnja nema alternativu.
Na kraju panela, Kordić je uputila jasnu poruku da naš region može da nastupa kao jedinstvena makro-destinacija, prostor u kojem može da se doživi sve - od planina, mora, od različitih kultura do različitih stilova života.
"Zajednički nastup znači snažniji identitet, bolju vidljivost, efikasnije korišćenje resursa, bolju saobraćajnu povezanost i standardizovan kvalitet usluge.To je ključ da zajednički postanemo globalno konkurentni", zaključila je Kordić.
Na drugom, završnom panelu foruma predstavnik "Er Montenegro" Radisav Milošević istakao je da je 2025. uspešna godina u kojoj je bilo više od 470.000 putnika, a da se očekuje da broj putnika do kraja godine pređe 500.000.
"Stabilan finansijski rezultat i planirano povećanje destinacija i rotacija u narednoj sezoni", naveo je Milošević.
Generalni direktor Turkish Airlines-a u Crnoj Gori Mutalip Ilhan naglasio je rast interesovanja za Crnu Goru, posebno iz Kine.
"Crnu Goru ne treba predstavljati samo kao letnju destinaciju. Imate UNESCO nasleđe, imate sadržaje - sada treba produžiti sezonu i promeniti percepciju", naveo je on.
Direktor aerodroma Crne Gore Roko Tolić najavio je nove linije - za Madrid, Barselonu i dolazak British Airways-a.
"Uz nove rute širi se sezona i otvaraju velika tržišta", istakao je Tolić.
28. novembar 16:21
28. novembar 16:20
28. novembar 16:16
28. novembar 16:13
28. novembar 14:50
28. novembar 14:14
28. novembar 14:12
28. novembar 16:23
28. novembar 15:50
28. novembar 15:47
28. novembar 15:44
28. novembar 16:16
28. novembar 16:11
28. novembar 16:09
28. novembar 16:07
28. novembar 15:59
28. novembar 16:07
28. novembar 15:00
28. novembar 14:08
28. novembar 16:12
28. novembar 16:11
28. novembar 16:11
28. novembar 15:43
28. novembar 13:27
28. novembar 12:48
27. novembar 23:15
25. novembar 17:40
24. novembar 14:51
23. novembar 17:21
23. novembar 15:59
28. novembar 12:42
27. novembar 12:20
27. novembar 11:38
28. novembar 13:44
28. novembar 15:59
28. novembar 14:04